sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan

sport

araz
sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan sport

قلعه نويي: به زودي به صدر جدول برمي گرديم

برهاني تمايل داشته باشد، از او استقبال ميكنيم
قلعهنويي: به زودي به صدر جدول برمي گرديم


سرمربي تراكتورسازي گفت: خيلي خندهدار است كه تماشاگران از بهترين خط تيم ما انتقاد ميكنند.

امير قلعه نويي و تراكتورسازي در هفته يازدهم ليگ برتر باز هم از رسيدن به صدر جدول بازماندند اما سرمربي اين تيم تبريزي مدعي است به زودي تيمش را طبق برنامهريزي صورت گرفته به صدر جدول برميگرداند.
امير قلعه نويي در خصوص مسائل مختلف فوتبال صحبتهايي انجام داده كه در زير ميخوانيد.
* باز هم نتوانستيد به صدر جدول برسيد...
قبول دارم كه 3-4 هفتهاي است خوب امتياز نميگيريم و مقصر اصلي خود ما بوديم. در 4-5 بازي اخير حركتهاي بچهگانهاي در تيم ما انجام شد. به طور مثال امير حسين صادقي آن حركت را انجام داد و چند بازي محروم است. بايد اشاره كنم كه ما بازيكنان آنچنان زيادي نداريم و يك سري از بازيكنان به جاي آنكه عصاي دست ما باشند، بعضي مواقع كارهايي انجام ميدهند كه عقلاني نيست. ما اينها را به خدمت گرفتيم كه به ما كمك كنند اما در اين چند بازي اخير مقداري بحث داوري وجود داشت كه نميگويم عمدي بوده اما روي نتايج تيم ما اثر گذاشت.
* به نظر شما چرا تراكتورسازي در اين چند هفته خوب نتيجه نگرفت؟
شايد از لحاظ فكري بازيكنان من هنوز به مرحلهاي نرسيده بودند كه تصور كنند در بالاي جدول حضور دارند. بايد به بدبياريهاي ابتداي فصل هم اشاره كنم كه مثلا فردين عابديني مصدوم شد و اميرحسين صادقي به آن شكل با محروميت مواجه شد.
مقصر اصلي خود من بودم ولي همه اينها را گفتم تا همه بدانند تيم ما با تيم صدر جدول تنها 3 امتياز فاصله دارد و اتفاق خاصي رخ نداده است. اگر هوشيارتر بوديم و بازيكنان ما به اين نتيجه ميرسيدند كه تيمي كه به صدر جدول ميرود، بايد تلاشش را بيشتر كند، حالا در صدر جدول حضور داشتيم هر چند همانطور كه اشاره كردم فاصلهمان تنها با تيم اول جدول 3 امتياز بود.

*ظاهرا پس از بازي هواداران تراكتورسازي برخي بازيكنان را تشويق كرده بودند كه اين مسئله باعث ناراحتي شما شد...
هنگامي كه عليزاده چند موقعيت را از دست داد. برخي آرفي را تشويق كردند اما بايد بگويم سپاهان با آن همه برنامهريزي 10 ساله سال گذشته حتي تا رده هفدهم جدول هم رفت ولي به جز يك مورد رضا عنايتي كسي اعتراضي نداشت و طرفداران اين تيم آنقدر صبور بودند كه در نهايت تيمشان قهرمان شد.
به اعتقاد من تيمي كه ميخواهد سهميه آسيايي بگيرد همه عواملش بايد با هم هماهنگ باشد. امسال تراكتورسازي يا صدرنشين بوده يا در رده دوم جدول قرار داشته است. مگر سالهاي گذشته اين تيم در كجاي جدول بود كه هواداران اعتراض ميكنند؟
ضمن آنكه برخلاف ميل باطني ما چند مهره تاثيرگذار از تراكتورسازي رفتهاند. بيشتر هدف من اين است كه كار اخلاقي انجام دادهايم و تا به امروز هم بيشترين گل زده را در ليگ برتر داشتيم و اكثر گلهايي كه دريافت كرديم روي اشتباهات فردي رقم خورده است. در مجموع تيمي كه تازه وارد "رفتار نوين" شده و چه از لحاظ سيستم و چه از لحاظ نوع بازي در حال تغيير است تماشاگرانش هم بايد كمك كنند.
* در اين يكي دو روز در تمرينات با تماشاگران صحبت نكرديد؟
تمرين روز گذشته صبح برگزار شد و امروز نيز بازيكنان استراحت ميكنند. من صحبتي انجام نميدهم چون ما آمدهايم نظام و ساختار جديدي را به اين تيم تزريق كنيم و اين برنامهريزي نياز به زمان دارد. ما اينجا آمديم و به بازيكن اطلاع داديم كه وقتي روزي يكي دو ميليون تومان حقوق ميگيرد بايد رفتار حرفهاي داشته باشد و روي زندگي او نظارت شود. الحمدالله تا به امروز نيز خوب نتيجه گرفتيم. تراكتورسازي در اين سالها هيچ گاه صدرنشين نبوده و حالا هم طرفداران بايد صبور باشند.
* اين روزها صحبت از پيوستن آرش برهاني به تراكتورسازي است. قصد به خدمت گرفتن اين بازيكن را داريد؟
ما پيغامي به برهاني نداديم و درخواستي در اين زمينه نداشتيم اما اگر برهاني تمايل داشته باشد از او استقبال خواهيم كرد. آرش بازيكن خوبي است كه تواناييهاي فني بالايي دارد و اگر خودش مشكلي در اين زمينه نداشته باشد، از او استقبال ميكنيم.
* تا هفته يازدهم از عملكرد خط حمله تيم خود راضي هستيد؟
من از شما سوال ميپرسم.
بفرماييد؟
بهترين خط حمله ليگ تا به امروز از آن چه تيمي است؟
تراكتورسازي با 25 گل زده.
خيلي خنده دار است كه تماشاگران از بهترين خط تيم ما انتقاد ميكنند. اگر آنها از گلهاي خورده تيم ما و ساختار دفاعي تراكتورسازي كه حتي فكر من را هم مشغول كرده انتقاد كنند، با كمال ميل آن را ميپذيرم اما اينكه بگويند اين يكي به داخل زمين بيايد يا آن يكي تعويض شود، اصلا درست نيست. ما بهترين خط حمله ليگ برتر را داريم و آن وقت طرفداران در بازي آخر نسبت به اين مسئله اعتراض كردند. اين قانون من است. بايد نظم و انضباط در همه تيمم حكمفرما باشد و آن كسي كه بهتر كار كند، در تركيب قرار ميگيرد.
* پس قبول داري كه ساختار و خط دفاعي تيمتان ضعفهايي داشته است؟
من كه نميتوانم آمار را انكار كنم. آمار با ما حرف ميزند. هر جايي كه بودم علاوه بر خط حمله بهترين خط دفاع را هم داشتم. امسال نيز انصافا روي گلهايي كه دريافت كرديم اشتباهات فردي تاثير بيشتري داشت.
در همين بازي با سايپا بايد حداقل 6 بر يك برنده ميشديم اما بازي 2 بر 2 شد و توپ ابراهيم صادقي به آن شكل درون دروازه ما قرار گرفت.

* بسياري از تيمهاي ليگ برتري با مشكلات مالي دست و پنجه نرم ميكنند آيا شما با اين مسئله مواجه بوديد يا خير؟
همين جا بگويم از سردار جعفري اعضاي هيئت مديره، سردار پورجمشيد و استاندار محترم تشكر ميكنم. آنها تلاش خود را انجام ميدهند. از اول فصل به بازيكنانم گفتهام فوتبال ما اين مدلي است. رديف بودجهاي وجود ندارد كه يك مدير اجرايي بر اساس آن برنامه پرداختي بچيند. ما تا هفته ششم هم اسپانسر نداشتيم. نه اينكه مشكل مالي نداشته باشيم اما همان ابتداي فصل روراست با بازيكنانمان صحبت كرديم. به همه گفتيم كه اگر پولي بيايد، همه به يك اندازه ميگيريم و هر كسي نسبت به قراردادش دريافت ميكند. از من مربي گرفته تا مسئول پشتيباني همه در اين خصوص صحبت كردهايم كه همه چيز شفاف باشد.
* جريان حداديفرد به كجا رسيد؟ ظاهرا او از اين فصل به تراكتورسازي ميآيد.
اجازه بدهيد در خصوص اين مسئله در زمان خودش صحبت كنم.
* پس از برتري 6 بر صفر ايران مقابل بحرين همه به تعريف از تيم ملي پرداختند. خيليها ميگويند تيم ملي هنوز در مسابقهاي جدي محك نخورده و نبايد به اين شكل به همه بازيها خوشبينانه نگاه كرد. نظر شما چيست؟
اعتقاد من اين است هر بازي شرايط خاص خودش را دارد. صحبت اول من اين است كه بايد به تيم ملي تبريك بگويم و از آن پيروزي خوشحال هستيم. در بازي با بحرين از نظر كيفيت بد نبوديم ولي من معتقدم آن تيم، تيم اصلي بحرين نبود.
تيمي كه مقابل ما بازي كرد با تيم قبل فرق ميكند. حتي مربي اين تيم علا هبيل را نميشناخت. ما در اين چند سال نسبت به بازيكنان بحرين شناخت پيدا كرديم. بحث من اين است كه با وجود تبريك به تيم ملي هنوز با تيمهاي درجه يك آسيا بازي نكردهايم. اگر اين حرفها را ميزنم پيشرفت تيم ملي را ناديده نميگيرم ولي اعتقاد دارم هنوز با يك تيم درجه يك آسيايي بازي نكرده و محك نخوردهايم.
بايد از كادر فني تيم ملي و بازيكنان و مسئولان تشكر كرد اما واقعيتها را هم بايد ديد. نبايد اينگونه باشد كه بگوييم چون 6 گل زدهايم به جام جهاني ميرويم كه البته بايد اين اتفاق بيفتد ولي هنوز گروه اصلي باقي مانده و آنجا كه تيمها در دو گروه 5 تايي به رقابت ميپردازند، عيارشان مشخص ميشود.

موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


تاريخ : یکشنبه 1 آبان 1390 | 12:12 | نویسنده : araz | 0باخیش

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
|        


.: Weblog Themes By SlideTheme :.