sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan

sport

araz
sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan sport

قهرمان بوكس جهان درگذشت

قهرمان بوكس جهان درگذشت

ورزش > بوكس- همشهري آنلاين: جو فريزر در مبارزه با سرطان شكست خورد.

بوكسور آمريكايي،‌ جو فريزر در اثر ابتلا به بيماري سرطان كبد درگذشت.

قهرمان سابق بوكس سنگين‌وزن جهان يك ماه پس از تشخيص بيماري‌اش در واپسن ساعات روز دوشنبه (16 آبان) در سن 67 سالگي از دنيا رفت. محمدعلي كلي در مورد فوت او اظهار داشت: "دنيا قهرمان بزرگي را از دست داد. من هميشه با احترام و تحسين از وي ياد مي‌كنم و الان به فكر خانواده و دوستداران او هستم."

به گزارش دي ولت،‌ فريزر در سال 1971 اولين شكست در مسابقات جهاني را در نيويورك در مقابل كلي متحمل شد و قبل از آن در سال 1970 با پيروزي بر "جيمي اليس"، ‌قهرمان جهان شده بود و در سال 1973 اين عنوان را در مقابل "جرج فورمن" از دست داده بود. در دومين مصاف بين فريزر و كلي، در ژانويه سال 1974 و باز هم در نيويورك، البته نه در جام جهاني، كلي با امتياز پيروز ميدان شده بود و در نهايت نيز قهرمان آن مسابقات شد كه در سال 1975 نيز باز هم در مقابل فريزر از عنوانش دفاع كرد.

علي و فريزر هيچگاه از يكديگر خوششان نمي‌آمد. محمدعلي كه مخالف جنگ ويتنام و بت جنبش حقوق سياهان بود،‌ هميشه از فريزر با عنوان بوكسور سفيدپوستان ياد مي‌كگرد و فريزر نيز در مقابل او را با نام اوليه‌اش كاسيوس كلي صدا مي‌كرد، نامي كه كلي آن را پس از مسلمان‌ شدن به محمدعلي تغيير داده بود .

جو فريزر در 12 ژانويه سال 1944 در كاروليناي آمريكابه دنيا آمد. وقتي 15 ساله بود، خانواده‌اش به فيلادلفيا نقل مكان كرد و در آنجا بود كه وي وارد ورزش بوكس شد.

در سال 1964 درتوكيو، فريزر با پييروزي بر "هانس هوبر"، قهرمان المپيك شد و بعد از آن به بوكس حرفه‌اي روي آورد. از 19 مسابقه اولش 17 پيروزي كسب كرد. ضربه‌هاي هوك چپ وي بسيار معروف بود.

بعد از دومين شكست مقابل "جرج فورمن"، در سال 1976 به فعاليتش پايان داد، اما در سال 1981 يك بار ديگر در مسابقه مقابل "فلويد كامينگس" به رينگ بازگشت. اين رويارويي با تساوي به اتمام رسيد، و پس از آن فريزر دستكش‌هايش را آويخت.

وي در طول مدت فعاليتش تنها در برابر "محمدعلي كلي" و "جرج فورمن" شكست خورد.

فريزر، فورمن، كلي


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


تاريخ : سه شنبه 17 آبان 1390 | 04:17 | نویسنده : araz | 0باخیش

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
|        


.: Weblog Themes By SlideTheme :.