sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan

sport

araz
sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan sport

عادل نه مربي بوده نه بازيكن، اما قضاوت ميكند/براي قلع و قمع به تبريز نيامده ام

گفتوگوي تفصيلي فارس با قلعه نويي:
عادل نه مربي بوده نه بازيكن، اما قضاوت ميكند/براي قلع و قمع به تبريز نيامده ام
خبرگزاري فارس:سرمربي تيم تراكتورسازي گفت: مجري برنامه نود نه بازيكن بوده و نه مربي، اما خيلي راحت در مورد مشكلات فوتبالي قضاوت ميكند.
به گزارش خبرگزاري فارس، تيم ملي فوتبال كشورمان شب گذشته موفق شد در منامه با تيم بحرين در دقايق پاياني به تساوي برسد و يك امتياز از اين مسابقه كسب كند. از همين رو خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، گفتوگويي با سرمربي سابق تيم ملي و كنوني تراكتورسازي در مورد اتفاقات مختلف فوتبال انجام داده كه در زير ميخوانيم:
فارس: با توجه به تعطيلات نيم فصل، شرايط تراكتورسازي چگونه است؟ با توجه به تعطيلي تمرينات فشار زيادي را روي بدنها وارد كرديم و براي مسابقه با فولاد خوزستان آماده ميشويم.
فارس: اين تطعيلي به نفع شما شد يا ضررتان؟ ما شرايط خودمان را داريم و اين تعطيلي براي بازيهاي ملي است و همه تيمها اين تعطيليها را پشت سر ميگذارند.
فارس: جو تبريز چگونه است؟ پس از اعتراضات برخي تماشاگران در يكي دو مسابقه ظاهرا شرايط بهتر شده است؟ اول از همه بايد بگويم كه جو اينگونه كه شما ميگوييد ناآرام نبود ولي برخيها حسابشان با مردم عادي تفاوت دارد. ما به دنبال اين هستيم كه در تبريز كار كنيم. من قبلا هم گفتم زماني كه احساس كنم نميتوانم تاثيرگذار باشم، خودم كنار ميروم. زماني انسان با بودنش كمك ميكند و زماني با نبودنش. نبايد اين را بگويم اما تيمي كه يك مربي در آن كار ميكند، ارث پدرياش نيست. تراكتورسازي پتانسيل خوبي دارد و مطمئن باشيد در نيم فصل دوم شرايط به مراتب بهتري پيدا خواهيم كرد. آنهايي كه شيطنت ميكنند به دنبال اين هستند كه آرامش را از تيم بگيرند يا به اهدافشان كه برهم زدن شادي مردم آذربايجان است، برسند. اين افراد به دنبال منافع شخصي هستند و به فكر موفقيت تراكتورسازي نيستند.
فارس: بازي تيم ملي مقابل بحرين را تماشا كرديد؟ بله بازي را ديدم، ولي فكر ميكنم بازي خوبي نبود. اميدوار هستيم بازي به بازي بهتر شويم.
فارس: پيش از اين اعلام كرده بوديد تيم ملي ما هنوز با تيمهاي قدرتمند آسيا بازي نكرده و محك نخورده. آيا هنوز هم چنين نظري داريد؟ شما به آمار بازيهايي كه تيم ملي انجام داده، توجه كنيد. تيم ملي ما با چه كشورهايي بازي كرده است؟
فارس: اندونزي، فلسطين و بحرين.... پس قبول كنيد كه هنوز با تيمهاي درجه يك بازي نكردهايم اما معتقدم ما بايد به تيم ملي آرامش دهيم و اجازه دهيم كادر فني نيز در آرامش كار خود را انجام دهد. وقتي تغييرات به وجود ميآيد صد در صد فراز و نشيب وجود دارد ولي بايد به فكر مرحله بعد باشيم چون عيار تيمها در مرحله بعد مشخص ميشود.
فارس: تكليف مهدي كياني چه شد. قصد نداريد او را ببخشيد؟ بحث بخشش نيست. به اين حرف من دقت كنيد.كياني بازيكن خوبي است اما باز هم تكرار ميكنم او نياز دارد تا فضاي جديدي را تجربه كند تا متوجه شود فوتبال به آن شكلي كه او تصور ميكند، نيست و مدلهاي ديگري دارد. به نكتهاي از اين رفتارها اشاره ميكنم. ظاهرا يك روزنامه يكي دو روز پيش مطلبي نوشت و اين مسئله اصلا به ذهن من هم خطور نكرده بود. آنها نوشته بودند ناهنجاريهاي امسال فوتبال بيشتر به كساني برميگردد كه سال گذشته در تراكتورسازي بودند. ما در حال حاضر از نظر رفتاري طرز فكر اين بازيكنان را تغيير ميدهيم. اگر آنها توانستند شرايط خود را با ما تطبيق كنند كه به نفع خودشان است وگرنه بهتر است فضاي جديدي را تجربه كنند. من كه نيامدهام اينجا همه را قلع و قمع كنم. ولي بايد به عنوان بزرگتر تيم منافع را در نظر بگيرم.
فارس: يعني در گذشته در تيم تراكتورسازي زياد روي اين بازيكنان كار نشده كه حالا در تيمهاي ديگر چنين رفتاري نشان ميدهند؟ من به گذشته كاري ندارم. در حال حاضر اين مشكلات وجود دارد. در سپاهان هم چنين مسائلي بود اما كاري كرديم كه دو سال پياپي به عنوان تيم خوش اخلاق ليگ انتخاب شويم. يك مربي علاوه بر بحث فني بايد روي بحث اخلاقي هم با بازيكنانش كار كند. توضيح دادم من نميدانستم چنين مطلبي نوشته شده اما دوستان تماس گرفتند و برايم مطلب را خواندند.
فارس: حال كه به اين نكات اشاره كرديد، در مورد اتفاقاتي كه پيرامون نصرتي و رضايي مطرح ميشود، هم صحبت كنيد؟ ببينيد بايد بگويم من مربي هم اشتباه ميكنم اما آنهايي كه روي اشتباهات قضاوت ميكنند بايد تجربه داشته باشند. به طور مثال برنامه 90 دو هفته پيش آنگونه رفتار ميكند و البته هفته گذشته 180 درجه تغيير رويه ميدهند. در مورد آن حركت بايد بگويم كه من هرگز صحنهها را نديدم ولي در همين مورد ميگويم كه اين كار صد در صد اشتباه بوده و آنها بايد تنبيه شوند. فردوسي پور در آن برنامه از آقاي حسنزاده(رئيس كميته انضباطي) پرسيده كه چرا حكم نميدهيد؟ حال معلوم نبود دو روز از قضيه گذشته يا سه روز. انسان بايد بابت هر اشتباه خود تنبيه شود اما خيلي خوب است آن كسي كه قضاوت ميكند به مردم انحراف فكري ندهد و ذهن مردم را از جاي ديگر به سمت ديگر نبرد. اگر مقداري فوتبالي نقد و انتقاد كنيد شايد كسي ناراحت نشود، اما شخصي كه نه آن فشار را تحمل كرده و نه تا به حال 90 دقيقه فحش ناموس خورده چگونه ميتواند قضاوت كند؟ عادل فردوسيپور نه بازي كرده و نه مربيگري، پس هيچ كدام از اين شرايط را تجربه نكرده است. باز هم ميگويم كه كار، كار اشتباهي بوده ولي بازيكني كه 90 دقيقه فحش ناموس ميخورد چه رفتاري از خود نشان ميدهد؟ حال شايد شخصي مثل من اين همه فحش بشنود و به خاطر تجربهاش كاري انجام ندهد، اما برخيها نميتوانند اينگونه رفتارها را تحمل كنند.
فارس: پس معتقديد كه نبايد آنها را نابود كرد؟ صد در صد همين گونه است. محمد خاكپور آن شب به حديث خوبي اشاره كرد و بحث من اين است. مثلا محمد نصرتي كه اينگونه از همه عذرخواهي ميكند و زحمات زيادي هم براي اين فوتبال كشيده نبايد اين همه فشار را تحمل كند. ولو اينكه كار صد در صد اشتباه است. البته همانگونه كه گفتم من حركات رضايي و نصرتي را نديدم و فقط از دوستان شنيدم.
فارس: دكتر منتظري، روانشناس سابق تيم ملي و استقلال كه با شما هم كار كرده، اعتقاد داشت كه به جاي آنكه كار فرهنگي كنيم در رختكن با بازيكنان صحبت از پاداشهاي 500 هزار توماني ميزنيم. شما چه نظري داريد؟ اعتقاد من هم همين است. ما از سازمان ورزش به وزارت تبديل مي شويم و اگر از وزارت هم يك پله بالاتر هم برويم، فرقي نميكند. اينها دواي درد ورزش ما نيست. هر وقت قانون اساسي نوشتيم و تكليف ورزش را روشن كرديم آن وقت ميتوانيم خوشبين باشيم. بازيكن فوتبال 6 ماه ميدود تمرينات طاقتفرسا انجام ميدهد و كلي فحش ميشنود آنوقت هنگامي كه ميخواهد پولش را بگيرد، ميگويند نداريم. مگر ما چه خدمتي به تماشاگرانمان ميدهيم؟ اين از وضع گرمايشي و سرمايشي استاديومهايمان است. اين از سرويسهاي بهداشتي ورزشگاههايمان است و خدماتمان هم كه همه ميبينند. من در آلمان خيلي چيزها را ديدم. آنها براي تماشاگران مسابقه ميگذارند و برايشان سرگرمي به وجود ميآورد اما در اينجا فشار اقتصادي هم روي تماشاگران فوتبال وجود دارد. وضع استقلال و پرسپوليس مشخص نيست و مدير عاملان به جاي آنكه دنبال كار فرهنگي برود، صبح تا شب بايد به دنبال پول بدوند. من هم اعتقاد دارم بازيكن پول زيادي ميگيرد ولي برنامهاي وجود ندارد. اگر به بازيكن حرف بزنيم ميگويد 6 ماه است پول نگرفتم. اگر خيلي ناراحت ما هستيد، برو حق ما را از باشگاه بگير. ميخواهم به تجربهاي از حضورم در لوركوزن اشاره كنم.
فارس: بفرماييد در آلمان شرايط اينگونه است وقتي يك تيم ميبرد طبق جدول پاداشها به حساب بازيكنان پول ريخته ميشود اما برنامهريزي طوري تعيين شده كه آنها تا نيم فصل حق ندارند پول را از حساب خود بيرون بكشند اما اطمينان دارند كه پول در حسابشان وجود دارد. من 4 قهرماني با استقلال آوردهام اما فقط يك پاداش گرفتم. يكي از وزير وقت رفاه طلبكارم و يكي از آقاي قريب. يكي ديگر هم هنوز به من ندادهاند.
فارس: اما شما كه اين پاداشها را نميگيريد؟ نميدهند كه بگيريم. همين حالا 140 ميليون بابت صعود به مرحله يك هشتم ليگ قهرمانان آسيا و پاداش قهرماني با سپاهان طلبكار هستم. اما فعلا خبري نشده است. داستان نقش جهان را يادتان هست؟ اينها همه دست به دست هم ميدهند كه فوتبال ما به اين روز بيفتد. ما نميتوانيم بگوييم جوان ما مقصر است چون كار فرهنگي نكردهايم. من مربي چه كار فرهنگي كردهام كه توقع دارم بازيكن حركاتش كنترل شده باشد. طرح جامع آقاي مهرعليزاده در حال خاك خوردن است اما ما قانونمند نيستيم و به طرق مختلف هزينههاي بيتالمال را از دست ميدهيم. ذوبآهن سه روز است كه تمرين نميكند و شاهين بوشهر نيز چنين شرايطي دارد. چه توقعي از اين فضا داريد؟ من اعتقاد دارم وقتي فضا اينگونه است شايد اين گونه اتفاقات رخ ندهد اما به شكل ديگري تكرار ميشود.
فارس: با اين اشكالاتي كه شما اشاره كرديد، حالا حالاها ورزش ما درست نميشود... به سن و سال ما كه نميخورد كه اين ورزش درست شود. (ميخندد) شما جوانتر هستيد شايد آن روز را ديديد.
فارس: بگذريم. ظاهرا به تيم پيشكسوتان هم دعوت شدهايد؟ البته دعوت شدهام. از آقاي بهزادي تشكر ميكنم ولي چون ما بالاي سر تيممان هستيم شايد نتوانيم در اردو شركت كنيم.
فارس: به عنوان سؤال پاياني بپرسيم كه اين روزها صحبتهاي زيادي مبني بر حضور بازيكناني مثل آرش افشين در تراكتورسازي شنيده ميشود. آيا چنين مسئلهاي صحت دارد؟ فقط اين را بگويم هر وقت همه چيز نهايي شد و روي ورق آمد به آن اشاره ميكنيم. اينها شايعات است. البته تمام بازيكناني كه شما اشاره ميكنيد نفرات خوبي هستند ولي تا زمان عقد قرارداد به ما اجازه بدهيد.
فارس: صحبت خاصي نداريد؟ پيشاپيش عيد سعيد غدير خم را به تمام مسلمانان جهان تبريك ميگويم چون اعتقاد دارم اين عيد بزرگترين عيد ما شيعيان است.


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


تاريخ : شنبه 21 آبان 1390 | 01:09 | نویسنده : araz | 0باخیش

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
|        


.: Weblog Themes By SlideTheme :.