sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan

sport

araz
sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan sport

نگاهي آماري به حرمت شكني هاي تلخ فوتبال ايران؛ شيث و نصرتي اولين حرمت‌شكن‌ها نبودند

 

نگاهي آماري به حرمت شكني هاي تلخ فوتبال ايران؛ شيث و نصرتي اولين حرمت‌شكن‌ها نبودند  

 

 

ماجراي فقر فرهنگي فوتبال ايران ريشه در گذشته دارد.

ماجراي شيث و نصرتي در بازي داماش و پرسپوليس اتفاقي بود كه چشم جامعه فوتبال ايران را باز كرد. پس از اين اتفاق چشم‌ها مقابل اتفاقاتي باز شد كه مدت‌هاست در فوتبال ايران رواج دارد اما كسي به آن‌ها توجهي نمي‌كند. مشكلات فرهنگي در فوتبال، موضوعي نيست كه اخيرا مطرح شده باشد، موضوعي است كه از سال‌ها قبل مورد اعتراض خيلي از كارشناسان بوده اما كاري براي آن نشده است. در اين گزارش سعي شده تعدادي از درگيري‌ها و اتفاقات مهم فوتبال ايران كه ريشه در فقر فرهنگي دارند ذكر شوند.

* فوتبال ملي - جام ملت‌هاي آسيا 2004:

هنوز هيچ يك از هواداران تيم ملي درگيري علي بداوي و رحمان رضايي در جام ملت‌ها را فراموش نكرده‌اند. اين دو مدافع تيم ملي مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني با يكديگر به صورت فيزيكي درگير شدند.

* فوتبال باشگاهي - داربي 68:

شيث رضايي مدافع و عليرضا حقيقي دروازه‌بان پرسپوليس در يك بازي كه زنده از تلويزيون پخش مي‌شد با هم درگير شدند.

* فوتبال باشگاهي - ليگ برتر يازدهم:

حنيف عمران‌زاده و آندرانيك تيموريان در بازي استقلال و مس سرچشمه با يكديگر درگير شدند و حرف‌هاي ركيكي به يكديگر زدند.

* فوتبال باشگاهي - ليگ برتر يازدهم (داربي 71):

مهدي رحمتي و حنيف عمران‌زاده در داربي كه پربيننده‌ترين مسابقه فوتبال در ايران است مقابل دوربين‌هاي تلويزيون جملات ركيكي را به زبان آوردند.

* فوتبال باشگاهي - ليگ برتر هشتم:

جان نگودي بازيكن ابومسلم در جريان يكي از مسابقات تيمش به كنار زمين رفت و پشت نيمكت تيمش ادرار كرد.

* فوتبال باشگاهي - ليگ برتر يازدهم:

در حالي كه صادق كرمي بازيكن شاهين بوشهر در ضلع جنوب غربي ورزشگاه تبريز به سمت ديوار در حال دفع ادرار بود، عكاسان و تصويربرداران و شاهدان ماجرا به وي و ميثم منيعي – كه مراقب وي بود – اعتراض كردند كه منيعي واكنش زشت‌تري به اعتراض آن‌ها داشت.

* فوتبال باشگاهي - زمستان 1373:

ماجراي محمد نصرتي و شيث رضايي سال‌ها قبل در داربي تهران با ايفاي نقش مجتبي محرمي و احمد عابدزاده رخ داده بود. با اين تفاوت كه آن زمان محرمي بازيكن پرسپوليس بود و براي انجام حركت غيراخلاقي به سمت عابدزاده‌اي رفت كه لباس استقلال را بر تن داشت.

* فوتبال باشگاهي - زمستان 1373:

در يكي از داربي‌هاي تهران، مجتبي محرمي در پي فحاشي امير قلعه‌نويي با مشتي محكم جواب هافبك آبي‌ها را داد. ابهران داور مسابقه هر دو نفر را اخراج كرد ولي تماشاگران كه تحمل خود را از دست داده بودند از هر گوشه ورزشگاه به زمين ريختند تا بازي ناتمام بماند. دامنه درگيري‌ها حتي به بيرون از ورزشگاه هم كشيده شد و فدراسيون فوتبال هم با استناد به اينكه تماشاگران پرسپوليس چند ثانيه زودتر از استقلالي‌ها به زمين ريخته‌اند، نتيجه مسابقه را سه بر صفر به سود استقلال اعلام كرد.

* فوتبال باشگاهي - ليگ برتر دهم:

عليرضا حقيقي دروازه‌بان پرسپوليس در جريان يكي از مسابقات پرسپوليس به سمت تماشاگران حريف رفت و با حركتي زشت، آن‌ها را تحريك كرد.

* فوتبال باشگاهي - زمستان 1379:

مشت پرويز برومند بر صورت پايان رافت در داربي تهران از اتفاقاتي بود كه هواداران استقلال و پرسپوليس هيچ گاه آن را فراموش نمي‌كنند.

* فوتبال باشگاهي - زمستان 1379:

محمد نوازي با سر به صورت حميد استيلي كوبيد تا يكي از درگيري‌هاي معروف داربي‌هاي تهران را رقم بزند.

* فوتبال باشگاهي - پاييز 1390:

در جريان مسابقه چوكا با شهرداري دزفول در ليگ دسته دوم، بازيكنان چوكا دسته جمعي داور را كتك زدند.

* فوتبال باشگاهي - ليگ برتر دهم:

محمد نصرتي در خط دفاع تراكتورسازي اشتباهات زيادي داشت. هواداران تراكتور هم عليه او شعارهايي مي‌دادند. نصرتي در يكي از مسابقات پس از اين‌كه دروازه حريف را باز كرد، به سمت تماشاگران تراكتورسازي رفت و حركات زشتي انجام داد.

* فوتبال باشگاهي - ليگ برتر دهم:

يكي از ليدرهاي باشگاه پرسپوليس، علي دايي سرمربي اين تيم و يكي از اسطوره‌هاي فوتبال ايران را كتك زد.

* فوتبال ملي - سال 1998:

علي كريمي در جام دانهيل ويتنام، در بازي مقابل ويتنام نيمكت نشين شد. او در اواسط بازي به ميدان آمد و در اعتراض به اخراج علي انصاريان، يك مشت به سينه تورو كاميكاواي ژاپني زد و با زدن پاهاي داور ژاپني باعث سرنگوني او در زمين شد. علي كريمي اخراج شد و از سوي AFC يك سال محروم شد.

* فوتبال باشگاهي - زمستان 1386:

شيث رضايي و ساير اعضاي تيم پرسپوليس در هواپيماي تهران – شيراز نشسته بودند كه شيث ميكروفن مهماندار را برداشت و با معرفي كردن خودش به عنوان خلبان هواپيما، به مسافران گفت: «هواپيما در حال سقوط است.» شيث با ضمانت مديران باشگاهش توانست از بازداشت رهايي يابد.

* فوتبال باشگاهي - ليگ برتر دهم:

مسئولان فدراسيون فوتبال بازيكن يكي از تيم‌هاي استقلال يا پرسپوليس را به جرم مصرف شيشه، منشوري كردند. نام اين بازيكن اعلام نشد.

* فوتبال باشگاهي - ليگ برتر دهم:

دعواي بازيكنان استيل‌آذين و پرسپوليس در ورزشگاه آزادي خاطره‌اي تلخ است كه از ليگ برتر دهم به جا مانده. گرچه بازيكنان استيل‌آذين معتقد بودند پرسپوليسي‌ها بازي جوانمردانه را رعايت نكرده‌اند، اما حتي در صورت صحت ادعاي آن‌ها، باز هم نبايد درگيري به آن وسعت در ورزشگاه آزادي رخ مي‌داد.

* فوتبال باشگاهي - زمستان 1349:

در يكي از داربي‌ها پرسپوليس با گل زودهنگام حسين كلاني از استقلال پيش افتاده بود كه گل تساوي استقلال در دقيقه 73 توسط مسعود مژدهي كه مورد اعتراض قرمزها بود، به ثمر رسيد. اعتراض آنها به جايي نرسيد ولي يك دقيقه بعد برخورد شديدي بين مهدي لواساني از استقلال و مرحوم محراب شاهرخي از پرسپوليس اتفاق افتاد كه شاهرخي بيهوش بر زمين افتاد. مرحوم ارشد برازنده داور مسابقه هر دو نفر را اخراج كرد و در مقابل اعتراض همايون بهزادي او هم با كارت قرمز مواجه شد. از آن لحظه ديگر كنترل از دست رفت و با هجوم تماشاگران به زمين، بازي تعطيل شد. دماغ شكسته بهزادي يكي از يادگاري‌هاي درگيري‌هاي بعد از بازي بود.

 

 

 

منبع:beytoote.com

 


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1390 | 10:00 | نویسنده : araz | 0باخیش

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
|        


.: Weblog Themes By SlideTheme :.