sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan

sport

araz
sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan sport

عاشق تراكتورسازي هستم/عطاي ماندن در فوتبال را به لقايش بخشيده‌ام

ناصر شفق در گفت‌وگوي اختصاصي با ايلنا:                                                                                                                                                                                                                        
                                                
هجمه‌ها عليه شيث و نصرتي بيشتر از اختلاس ۳هزار ميلياردي بود                                                                                                                                                                                                   
                        عاشق تراكتورسازي هستم/عطاي ماندن در فوتبال را به لقايش بخشيده‌ام/مي‌خواهم فراموش كنم روزي در تبريز بودم/بحريني‌ها مانند مار زخمي بودند/كي روش بهتر از كلمنته است/شيث و نصرتي قرباني فضاي غير فرهنگي فوتبال شدند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 

ايلنا:مديرعامل سابق تراكتورسازي تاكيد مي كند هجمه‌هايي كه بر عليه دو بازيكن خاطي پرسپوليس در ديدار با داماش گيلان صورت گرفته بيشتر از هجمه‌هايي بوده كه عليه اختلاس 3 هزار ميلياردي صورت گرفته است.
به گزارش ايلنا، ناصر شفق از آن دست مديراني است كه علاوه بر عرصه هنري به دليل حضور در عرصه فوتبال، جزو چهره‌هاي شناخته شده‌ عرصه ورزش كشور محسوب مي‌شود. سال‌ها مديريت بر باشگاه‌هايي مانند پاس تهران، ابومسلم خراسان و همچنين تراكتورسازي تبريز و عملكردي كه در اين باشگاه‌ها داشته، به تبع آن حضور در هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال او را به چهره‌اي رسانه‌اي نيز بدل كرده است.
امروز كمتر علاقه‌مندي در عرصه فوتبال ايران است كه نام او را نشنيده باشد؛ چه دوراني كه با باشگاه پاس يكي از قطب‌هاي فوتبال ايران بود و چه زماني كه با ابومسلم خراسان و هدايت اكبر ميثاقيان بهترين تيم شهرستاني ليگ بر‌تر لقب گرفت. حتي بعد از جدايي از مشكي پوشان كه به تراكتورسازي تبريز رفت نيز دوران خوبي را با اين تيم پشت سر گذاشت و اين غول خفته فوتبال ديار آذربايجان را بيدار كرد تا حالا در فوتبال ايران بار ديگر بر سر زبان‌ها بيفتد.
اين عضو هئيت رئيسه فدراسيون فوتبال اين روز‌ها از برخي اظهارنظر‌ها درباره دوران مديريتش در تراكتورسازي بسيار ناراحت و دلگير است؛ ‌ آنهم وقتي مديران جديد اين تيم بدهي‌هاي مالي اين باشگاه تبريزي را به دوران مديريت او پيوند مي‌زنند و به نوعي مديريت او را زير سوال مي‌برند.
من عاشق تراكتورسازي هستم
ناصر شفق در گفت‌و‌گوي تفصيلي با خبرنگار ايلنا، با بيان اينكه من عاشق تراكتورسازي هستم، گفت: پس از جدايي از باشگاه تراكتورسازي از ۱۰ تيم مختلف براي پست مديرعاملي پيشنهاد داشتم ولي تنها به خاطر اينكه تراكتورسازي خانه اول و آخر من است هيچ مسئوليتي را نپذيرفتم.
عطاي ماندن در اين فوتبال را به لقايش بخشيده‌ام
وي با بيان اينكه متاسفانه هر وقت تيمي را به بالا‌ترين حد رسانده‌ام، عده‌اي با حركات رذيلانه و با ترور شخصيت و ترور داشته‌هاي آدمي تيم‌ها را از ما گرفته‌اند، افزود: از پاس و ابومسلم و تراكتورسازي كه هر كدام را به تيم‌هاي مدعي در فوتبال ايران تبديل كرده‌ام چه چيزي امروز براي من به يادگار مانده؟ به خاطر همين مسايل ديگر هيچگاه تا زماني كه وضعيت ورزش ايران در مسير سلامت قرار نگيرد دست به تيمداري نخواهم زد و عطاي ماندن در اين فوتبال را به لقايش بخشيده‌ام.
مي‌خواهم فراموش كنم روزي در تبريز بودم
اين مدير فوتبالي ادامه داد: گاهي متاسف مي‌شوم باشگاه تراكتورسازي چرا به ليگ بر‌تر آمد! گاهي فراموش مي‌كنم من مديرعامل اين باشگاه بودم. اصلا مي‌خواهم فراموش كنم روزي در تبريز بودم. مي‌خواهم از ياد ببريم زحمتي براي صعود اين تيم به ليگ بر‌تر كشيده‌ام، در حاليكه مديران امروز اين باشگاه مي‌گويند بدهي‌هاي تراكتورسازي از مديريت گذشته است. من به آن‌ها مي‌گويم شما بابت گرفتن اين تيم چه چيزي را پرداخت كرده‌ايد كه امروز توپ را به ميدان مديريت گذشته مي‌اندازيد.
از نجابتم سوء استفاده مي كنند
شفق تصريح كرد: هر چه نجابت به خرج مي‌دهيم و سعي مي‌كنم به خاطر مشكلاتي كه مي‌دانم، حكم مادر واقعي را داشته باشم تا فضاي بدي ايجاد نشود ولي عده‌اي سو استفاده مي‌كنند و بيشترين حملات را به مديريت گذشته باشگاه انجام مي‌دهد. من مي‌گويم اصلا باشگاه چه ربطي به شما داشت؟ چه زحمتي بابت بالا آوردن اين تيم كشيده‌ايد؟ آيا شما اين زحمت‌ها را كشيده‌ايد؟ آيا شما مخارج تيم را تقبل كرديد؟ حتي زماني كه از سوي كارخانه تراكتورسازي ديگر حمايت مالي نشديم، آيا شما هزينه‌هاي تيم را تقبل كرديد؟
وي با بيان اينكه متاسفانه در كشور ما اگر كسي به مدارج بالا برسد به ديد تحسين به او نگاه نمي‌كنند، خاطرنشان كرد: اين فرهنگ غلط همچنان وجود دارد كه بايد اين فرهنگ تصحيح شود. ما متاسفانه به دنبال اين هستيم كسي را كه در مسير صعود قرار گرفته، به سقوط بكشانيم و شاهد شكستن استخوان‌هايش باشيم.
ورزشگاه يادگار امام(ره)به ورزشگاه گلادياتور‌ها تبديل شده!
شفق همچنين با اشاره به معضلاتي كه امروز در برخي از ورزشگاه‌هاي كشور وجود دارد، افزود: ما در باشگاه تراكتورسازي در سال اول صعود، فنس‌ها را از كنار ورزشگاه برداشتيم در حاليكه رقابت‌هاي ليگ يك حساستر از ليگ بر‌تر است ولي هيچ اتفاقي نيفتاد، در حاليكه فاصله تماشاگران در داخل زمين يك متر بيشتر نبود. چرا كاري كرده‌ايم كه در حال حاضر ورزشگاه يادگار امام تبريز به ورزشگاه گلادياتور‌ها تبديل شده؟ چرا كاري كرده‌ايم كه تماشاگران در اين ورزشگاه صندلي به سمت زمين مسابقه پرتاب مي‌كنند؟ باعث و باني ايجاد اين اتفاقات چه كساني هستند؟ آيا غير از اين است كه با شرايط غير فوتبالي و پشت پرده‌هاي فوتبال و زير لواي فضاي ابهام آميز و وهم آلود منصب‌ها را گرفته‌اند و براي رسيدن به اهداف غير ورزشي، فضاي ورزشگاه را چنين آلوده كرده‌اند؟
غول‌هاي فوتبال آذربايجان بيدار شده‌اند
وي در ادامه با بيان اينكه اميدوارم تراكتورسازي تبريز با هدايت امير قلعه نوعي بتواند عنوان قهرماني ليگ بر‌تر را به هواداران بيشمار آذري تبار تقديم كند، افزود: غول‌هاي فوتبال آذربايجان بار ديگر بيدار شده‌اند. ماشين سازي، شهرداري و فولادگس‌تر هر كدام امروز براي خود نام و نشاني دارند و با مديريت‌هاي خوب دوستاني كه امروز در راس اين تيم‌ها هستند بار ديگر مي‌خواهند فوتبال آذربايجان را از انزوا خارج كنند و به سطح اول ايران برسانند. همه اين‌ها نشات گرفته از بيدار شدن و آقايي كردن تراكتورسازي در دو فصل گذشته است.
شفق افزود: اميدواريم اين تراكتورسازي با اين بازيكنان خوب و مربي خوب بتواند عنوان قهرماني را به مردم آذربايجان هديه كند تا ما بتوانيم به جام باشگاه‌هاي آسيا برويم و در سرماي تبريز شاهد يخ بستن بازيكنان تيم‌هاي بي‌اخلاق عربي باشيم تا انتقام بداخلاقي‌هاي آن‌ها را بگيريم.
بحريني‌ها خجالت نمي‌كشند
ناصر شفق همچنين در ادامه گفت‌و‌گو با ايلنا درخصوص اتفاقاتي كه در بازي ايران و بحرين افتاد نيز گفت: بحريني‌ها خبرنگاران ايراني را برگردانند پس معلوم است كه ريگي به كفش داشتند كه اگر نداشتند اصحاب رسانه را كه در همه جاي دنيا مهم‌ترين و بزرگ‌ترين نعمت آزادي و رشد و تعالي جامعه هستند بر نمي‌گرداند.
وي افزود: مشكلات عديده و ديكتاتوري به خاطر خون‌هاي بي‌گناهي كه روي زمين ريختند، باعث شده آن‌ها از حضور خبرنگاران در اين كشور وحشت داشته باشند تا اصحاب رسانه نتواند با نگاه تيزبين و رسانه‌اي خود مسائل اين كشور را بازتاب دهد.
شفق تاكيد كرد: بحريني‌ها خجالت نمي‌كشند با اهتزاز پرچم عربستان مي‌خواستند بازيكنان ايران را تحريك كنند چراكه مي‌دانند ملي پوشان ايران نسبت به چنين مسايلي، عكس العمل نشان خواهند داد. از آدم‌هاي نابخرد رفتار و كار خردمندانه انتظار داشتن تفكر بي‌حاصلي است. ما نبايد از آن‌ها انتظاري داشته باشيم. آن‌ها هر جا كه ممكن است مي‌خواهند به ما لطمه بزنند و البته حساب مردم بحرين با اين عناصر وابسته جداست.
وي با بيان اينكه مردم بحرين خود را ايراني مي‌دانند و به اين موضوع افتخار مي‌كنند، ادامه داد: عده‌اي آدم نابخرد كه در جامعه فوتبال بحرين حضور دارند به تاسي از ديكتاتورهاي اين كشور براي ملي پوشان ما مساله درست مي‌كنند. از آن‌ها غير از اين بي‌نزاكتي و بي‌ادبي نبايد انتظار ديگري داشته باشيم. آن‌ها حرمت انسانيت را نگه نمي‌دارند، چه برسد به حرمت پرچم مقدس يك كشور مخصوصا بعد از شكست ۶ بر صفري كه در ورزشگاه آزادي متحمل شدند به نوعي به دنبال اقدامي تلافي جويانه بودند كه البته بايد در مقابل كار آن‌ها فقط لبخند زد.
بحريني‌ها مانند مار زخمي بودند
اين مدير فوتبالي همچنين با بيان اينكه بحريني‌ها مانند مار زخمي بودند و فضاي بدي را براي ما رقم زدند، متذكر شد: ما بايد در حيطه قانوني حرمت خودمان را حفظ كنيم و اين مساله فرق مي‌كند كه ما بخواهيم مقابله به مثل كنيم. حق و حقوق ما سر جاي خودش محفوظ است و مي‌توانيم اقدام كنيم ولي مطمئنم نبايد جواب بي‌ادبي را با بي‌ادبي داد چراكه تاريخ مملكت ما هميشه اين را نشان مي‌دهد كه ايرانيان، همواره داراي حسن خلق، فرهنگ بالا، بزرگمنشي و گذشت بوده‌اند و اين مساله به ما اجازه نمي‌دهد كه بخواهيم خود را وارد حيطه بي‌اخلاقي كنيم.
وي تاكيد كرد: ما ميراث دار شرافت و دلاورمردي بزرگان زيادي بوده‌ايم كه پرچم مقدس ايران را بار‌ها برافراشته‌اند و حالا نبايد با اقدام نابخردانه بحريني‌ها خودمان را درگير اين مساله كنيم. حركت آن‌ها مانند بادي بود كه وزيد كه هرگز نمي‌تواند درخت استوار ايران عزيز را تكان هم بدهد.
كي روش بهتر از كلمنته است
شفق همچنين در خصوص عملكرد كارلوس كي روش از ابتداي به دست گرفتن هدايت تيم ملي فوتبال كشورمان نيز گفت: در زماني كلمنته را به ايران آوردم تا هدايت تيم ملي را در دست بگيرد ولي به نظرم كي روش مربي بهتري نسبت به كلمنته است. درايت و كارداني كي روش نشان مي‌دهد كه ما مي‌توانيم با اين مربي به روزهاي خوب گذشته برگرديم و اگر جامعه فوتبال ما نيز متناسب با خواسته‌هاي به حق اين مربي امكانات را فراهم نمايد، مي‌توانيم شاهد روزهاي خوبي در عرصه فوتبال مليمان باشيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه تيم ملي ما با هدايت كي روش شانس صعود به جام جهاني را دارد يا خير گفت: فوتبال ورزش دشواري است و نگاه ما در اين ورزش بايد واقع بينانه باشد. امروز مشاهده مي‌كنيم تيمي مانند عمان در برابر استراليا به برتري مي‌رسد و يا مالديو مقابل كره جنوبي به تساوي دست پيدا مي‌كند. اين نتايج نشان مي‌دهد سطح فوتبال تا چه اندازه به هم نزديك شده است.
فوتبال ما راه خودش را پيدا كرده
وي ادامه داد: اين را بايد اذعان كنم كه فوتبال ما راه خودش را پيدا كرده و ما در آغاز مسير خواندن سرود آقايي و سروري در فوتبال آسيا هستيم. البته ما نبايد هيچ حريقي را دست كم بگيريم.
شفق همچنين با بيان اينكه ايجاد امكانات حاشيه‌اي كمك بسياري در فهم بهتر فوتبال مي‌كند، تاكيد كرد: ايجاد امكانات باعث ايجاد تفاوت بين كشور‌ها مي‌شود، مانند تفاوتي كه فوتبال ژاپن، كره جنوبي واستراليا با ديگر كشورهاي آسيايي گرفته‌اند. ما نبايد گول مسائل ظاهري را بخوريم.
گندم نكاشته‌ايم كه گندم درو كنيم
ناصر شفق همچنين در خصوص بي‌اخلاقي‌هاي اخير در فوتبال كشور نيز گفت: ما گندم نكاشته‌ايم كه گندم درو كنيم، بلكه جو كاشته‌ايم و جو هم درو مي‌كنيم. هجمه عظيمي كه در اين چند وقت اخير بر روي ماجراي جنجالي دو بازيكن پرسپوليس در ورزشگاه سردار جنگل انجام شد براي اختلاس ۳ هزار ميلياردي انجام نشده بود. چنين هجمه‌اي براي دلالي كليه در ايران نشده بود كه واقعا رغبت بار و وحشتناك است. من واقعا درك نمي‌كنم چرا چنين اتفاقات به گونه‌اي اشاعه داده مي‌شوند كه آبروي ورزش ما را به مخاطره مي‌اندازد.
اين مدير فوتبالي همچنين افزود: من جمله‌اي از حضرت امام (ره) ياد مي‌كنم كه در اين شرايط به نظرم بسيار به جاست. حضرت امام (ره) مي‌فرمايند: «شما خيال مي‌كنيد آن دزدي كه شب‌ها از ديوار با آن همه مخاطرات بالا مي‌رود و يا...، تقصير دارد؟ وضع معيشت بد است كه اين همه جنايات و مفاسد كه شب و روز در روزنامه‌ها مي‌خوانيد، بوجود مي‌آيد». بزرگ‌ترين جامعه‌شناسان در حال حاضر جرات گفتن چنين جملاتي را ندارند. وقتي اين بزرگمرد تاريخ اين جمله را مي‌فرمايد ما بايد با تاسي از ايشان در عرصه فرهنگ فضاي جديد و فضاي پاكي را ايجاد كنيم كه شوخي سهوي دو جوان فوتبال ما چنين جلوه‌اي را به خود نگيرد. من نمي‌خواهم از حركت زشتي كه اتفاق افتاده دفاع كنم ولي يادآور مي‌شوم كه بازيكن با اخلاقي مانند نصرتي كه از ۱۶سالگي او و خانواده‌اش را مي‌شناسم درگير چنين مساله‌اي مي‌شود. چرا چنين فضايي ايجاد كرده‌ايم كه باشگاهي با قدمت و عظمت پرسپوليس چنان دچار بحران مي‌شود كه وقتي بازيكنان اين تيم گلي را در مقابل حريف به ثمر مي‌رسانند براي خارج شدن از فشار رواني عظيمي كه روي آنهاست اينچنين از خود بيخود مي‌شوند، در حاليكه اين نامبالاتي‌ها كه ما در عرصه فوتبال كشور انجام داده‌ايم، باعث ايجاد چنين اتفاقاتي شده است.
شيث و نصرتي قرباني فضاي غير فرهنگي فوتبال شدند
وي افزود: مقصرين واقعي كجا هستند؟ چرا خود را پنهان مي‌كنند؟ چرا آنهايي كه چنين فضايي را ايجاد كردند، پشت القاب مختلف خود را مخفي كردند و اين بازيكنان را به ميدان حيا وارد مي‌كنند و با ريختن حرمت امثال آن‌ها، اين بازيكنان را به قربانگاه مي‌برند؟ اين بازيكنان قرباني فضاي غير فرهنگي اين روزهاي فوتبال ما شدند.
شفق همچنين با بيان اينكه چرا بايد شادي كودكانه و نابخردانه دو بازيكن در انزار عمومي اشاعه داده شود، تاكيد كرد: آيا كار اين بازيكنان زشت بود يا حمله دهشتناك و وحشيانه به داور بازي در تالش؟ به نظر من اين حركت به مراتب بد‌تر و وحشتناك‌تر بود. كار بسيار زشت و وحشتناكي كه در تالش اتفاق مي‌افتد در جلوي ديد هزاران دوربين به دنيا تصوير بسيار زشتي از فضاي فوتبال نمايش مي‌دهد.
وي همچنين با بيان اينكه حمايت خودم را از محمد نصرتي و حتي شيث رضايي اعلام مي‌كنم، افزود: اين بازيكنان با توجه به عذرخواهي كه كردند و همچنين جريمه‌اي كه از سوي افكار عمومي شده‌اند بايد به فوتبال كشور برگردند. آن‌ها نبايد قرباني شوند در حاليكه هر كدامشان سابقه بسياري در اين فوتبال دارند. ما نبايد گل محمد نصرتي كه منجر صعود ما به جام جهاني شد را از ياد ببريم كه چقدر شادي را به مردم ايران هديه كرده و امروز كه آن‌ها نياز به حمايت ما دارند در حال ظلم كردن به آنها هستيم.
وي همچنين در پايان با بيان اينكه متاسفانه عدم حضور بانوان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها فضاي فوتبال ما را به فضايي بي‌ادبانه و خشونت آميز تبديل كرد، افزود: اين مساله نشات گرفته از سياست گذاري‌هاي كلان ولي غلط فرهنگي است كه در عرصه فوتبال اجازه نمي‌دهد، فضاي ورزش با حضور خانواده‌ها ممزوج شود. بعد مي‌گويند چرا اجازه نمي‌دهند خانم‌ها در ورزشگاه‌ها حضور پيدا كنند، در حاليكه اگر شاهد حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها باشيم محيط ورزشگاه نيز به تناسب حضور آنها سرشار از لطافت و مهرباني خواهد شد.
گفت‌وگو: مهدي شمشيري

موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


تاريخ : دوشنبه 30 آبان 1390 | 11:58 | نویسنده : araz | 0باخیش

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
|        


.: Weblog Themes By SlideTheme :.