sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan

sport

araz
sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan sport

داربي محيط زيستي

داربي محيط زيستي همه درانتظار داربي تبريز: ركوردشكني در شمال غربي

هواداران خاص تبريز در بازي فرداشب دو اتفاق مهم را باعث خواهند شد. اول از همه بحث مهمي درباره خشكيدن درياچه اروميه وجود دارد و دوم پيش‌بيني ركورد شكست تماشاگر در ليگ برتر

امير قلعه‌نويي در طول هفته گذشته كمتر مصاحبه كرده و بيشتر حواس خود را متوجه مسابقه دشوار فردا شب مقابل شهرداري تبريز كرده است. جايي كه يك تيم سازمان‌يافته با مربي عجيب و قريبش انتظار او را مي‌كشد. اين مسابقه‌اي بين دو تيم قرمزپوش است كه داربي فوتبال تبريز در دوران جديد است.

آيا اين يك داربي واقعي است؟

سنت فوتبال تبريز و تاريخ آن مديون دو تيم ماشين‌سازي و تراكتورسازي است. دو تيم صنعتي و وابسته به دو نهاد مهم كارگري تبريز كه هر يك سلوك و فلسفه خود را داشتند. ماشين‌سازي سبز مي‌پوشيد و تيم كم‌طرفدارتري بود و تراكتور تيم قرمزپوشي كه هواداران خود را از توده مردم تبريز مي‌گرفت. اين دو تيم در دهه 80 و در عصر سقوط فوتبال تبريز قدرت خود را از دست دادند و به رده‌هاي پايين فوتبال ايران سقوط كردند البته تراكتورسازي همواره در نبرد صعود بود اما ماشين‌ كم رمق‌تر از آني كه بتواند دلخوشي چند هزار طرفدارش باشد.

تراكتور اما از 3 سال پيش با حضور فراز كمالوند و ناصر شفق جان تازه‌اي گرفت و پس از صعود به ليگ برتر در سه فصل گذشته يكي از مهمترين تيم‌هاي ليگ بوده است. تيم پرطرفدار كه غيرقابل ناديده گرفتن است حتي اگر در دورترين نقطه ايران نسبت به تبريز به ميدان برود با ظهور تراكتور در فوتبال ايران شهرداري تبريز هم در پس اين تيم جان گرفت و با شرايط مالي خوب به ليگ برتر رسيد و بعد از آنكه فصل گذشته به زحمت خود را حفظ كرد امسال به شرايط تثبيت پا گذاشته است. اين در حالي است كه دو تيم گسترش فولاد و ماشين‌سازي هم امسال به اميد صعود ليگ دسته اول را آغاز مي‌كنند.

داربي محيط زيستي

هواداران خاص تبريز در بازي فرداشب دو اتفاق مهم را باعث خواهند شد. اول از همه بحث مهمي درباره خشكيدن درياچه اروميه وجود دارد و دوم پيش‌بيني ركورد شكست تماشاگر در ليگ برتر. تبريزي‌ها به دنبال جلب توجه همه ايرانيان به فاجعه زيست محيطي درياچه اروميه‌اند و اين كمپين در بازي تبريز شكل خواهد گرفت. در مورد ركودشكني پنجشنبه شب هم همه چيز مثبت به نظر مي‌رسد. اول از اينكه اين اولين بازي همراه با تماشاگر تراكتورسازي در اين فصل است و دوم اينكه شرايط فني هر دو تيم اين خوش‌بيني را ايجاد مي‌كند كه بازي خوبي در انتظار هواداران باشد. اين مسابقه‌اي است كه تبريز هميشه انتظارش را مي‌كشد اگر چه هر دو تيم قرمز مي‌پوشند!

سايت گل / سعيد ستارزاده


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


تاريخ : چهارشنبه 2 شهریور 1390 | 09:20 | نویسنده : araz | 0باخیش

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
|        


.: Weblog Themes By SlideTheme :.