sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan

sport

araz
sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan sport

تيراختور 5 بلديه اسپور 1؛ 5 گل تيراختور براي همدردي با اورمو گؤلوي آذربايجان

Tiraxturfans.Com. هفته پنجم ليگ برتر ايران- فصل 90 -91

ساعت شروع بازي : 22:00

استاديوم : سهند تبريز

تعداد تماشاگران : 65 هزار نفر داخل استاديوم

اسامي بازيكنان تيم تراكتور : مهدي ثابتي، مرتضي اسدي، اميرحسين صادقي، سيد محسن حسيني، سياوش اكبرپور، رودريگو توزي، مهدي كياني، محمد ابراهيمي، احسان حاج صفي، فرزاد آشوبي و فردين عابديني

مربي تيم : امير قلعه نوعي

اسامي بازيكنان تيم شهرداري : ابراهيم ميرزاپور،سعيد دقيقي، شهرام گودرزي،ميثم بائو، زاگوويچ، حبيب گرداني، كاميابي نيا، حاجي زاده، پيرزاده، مهرداد قنبري( دقيقه 44 ) ، محمد ايرانپوريان (نيمه دوم)

مربي : يسيچ

گلهاي تراكتور : احسان حاج صفي (دقيقه 3و 59) ، امير حسين صادقي (دقيقه 8)، فردين عابديني( دقيقه 12) ، سياوش اكبرپور( دقيقه 20)

گلهاي شهرداري: سعيد دقيقي (دقيقه 34 )

كارت : امير حسين صادقي كارت زرد از تيم تراختور، شهرام گودرزي كارت زرد از تيم شهرداري

شرح بازي :

كمتر كسي پيش بيني مي كرد هر دو تيم بازي  آنچنان بازي سرعتي را به نمايش بگذارند تا اشتباهات و فرصت طلبي هاي بازيكنان به راحتي هرچه تمامتر بتوانند توپها را وارد دروازه نمايند. البته اين تيم تراكتور بود كه از سرعت بازي كاملا استفاده نمايد و تنها در نيمه اول 4 گل وارد دروازه شهرداري نمايد. اين بازي كه از همان دقايق اول سرعت زيادي داشت بخت خود را به سوي تراكتور نمود تا احسان حاج صفي در دقيقه 3 با يك حركت فردي زيبا از كنار خط محوطه جريمه با يك شوت بسيار زيبا دروازه شهرداري را براي اولين بار باز نمايد . دقيقه 8 امير حسين صادقي با ضربه سر كرنري را توسط احسان حاج صفي زده شده بود را به زيبايي هرچه تمامتر وارد دروازه شهرداري نمايد .بعد از گل دوم اين تيم شهرداري بود كه توانست چند حمله را بر روي دروازه تراكتور ببيند كه توسط مدافعان تراكتور دفع شد. در دقيقه 12 بر خلاف جريان بازي اين تراختور بود كه در يك ضد حمله  فردين عابديني از روي پاس دقيق محمد ابراهيمي در يك مصاف تك به تك  گل سوم تراكتور را به ثمر برساند .

اما گل سوم پايان گلهاي تراكتور نبود و اين تيم عطش سيري ناپذيري براي گل زدن از خود نشان ميداد بطوري كه در دقيقه 20 فردين عابديني با يك دريبل بسيار زيبا توانست در منطقه جريمه به سياوش اكبرپور برساند تا اين بازيكن با يك بغل پا توپ گرد را از زير دستان ميرزاپور عبور و داخل دروازه نمايد.

تيم شهرداري اسير بازي سرعتي تيم تراكتور شده بود و هرچند 4 گل از همشهري خود عقب بود اما باز هم حمله در دستور كار اين تيم بود تا بالاخره اين تيم نيز توانست در دقيقه 34 توسط سعيد دقيقي به اولين گل خود در اين بازي دست يابد. پ

دقايق پاياني نيمه اول از سرعت بازي كاسته شده بود و هر دوتيم بازي كنترل توپ و ميدان را در دستور كار خود داشتند . اين بازي در نيمه اول تنها 1 دقيقه وقت اضافه داشت .

نيمه دوم اين بازي سرعت كمتري نسبت به نيمه اول داشت . اولين گل تيم تراكتور در اين نيمه توسط احسان حاج صفي زده شد تا در اين بازي دو گله شود . تيم تراكتور كه گل دوم خود را از روي كرنر بدست آورده بود توانست باز هم از ضربات كرنر استفاده كند و اين احسان حاج صفي بود كه از توپ برگشتي كرنر توسط ميرزاپور و پاس ابراهيمي نهايت استفاده را بكند و با يك شوت بيرون از محوطه جريمه براي پنجمين باز دروازه تيم شهرداري را باز كند .

دقيقه 66 تيم شهرداي توانست  توپ را وارد دروازه تراكتور كند كه به علت افسايد بودن اين  گل توسط داور مردود اعلام شد .

اين بازي آنقدر صحنه هاي حساس داشت  كه حتي شوت اكبرپور و برخورد آن با تيرك دروزاه نتواند جو استاديوم را پر از شور كند و در نهايت اين بازي با نتيجه 5 بر 1 به سود تيم تراكتور به پايان رسيد .

حواشي بازي : برخلاف دربي هاي دنيا ، دربي دو تيم به علت علاقه هواردان به هردو تيم آنقدر حساس نبود كه بتواند 65 هزار هوادار را به استاديوم بكشاند. بازي فصل قبل دو تيم تنها 15 هزار تماشاگر داشت . اما اين دربي شرايط خاص خودش را داشت. تمام شدن محروميت دو جلسه اي هواداران و معضل خشك شدن درياچه اورميه توانست شور و اشتياق را براي اين بازي به ارمغان بياورد . جالب اينكه در تمام طول بيشتر شعارهاي هوادارن حول اعتراض به روند خشك شدن درياچه اروميه بود . تلويزيون ايران بارها صداي استاديوم را قطع و بعضي وقتها آنرا كم مي نمود. با اين حال به دفعات صداي هواداران در حمايت از درياچه اورميه از تلويزيون به گوش رسيد .

از شعارهاي مهم مي توان به موارد ذيل اشاره كرد :

آذربايجان وار اولسون     ايستمين كور اولسون

اورمو گولو جان وئرير     مجليس اونون قتلينه فرمان وئرير .

ياشاسين آذربايجان

گلين گئدخ آغلياق     اورمو گولون دولدوراخ


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


تاريخ : جمعه 4 شهریور 1390 | 01:27 | نویسنده : araz | 3باخیش

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
|        


.: Weblog Themes By SlideTheme :.