sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan

sport

araz
sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan sport

تاريخچه بازي هاي استقلال و تراكتورسازي

تاريخچه بازي هاي استقلال و تراكتورسازي


دو تيم تاكنون 25 بار در ليگ باهم روبرو شده اند كه استقلال 13 بار و تراكتور فقط 3 بار پيروز شده اند و 9 بازي نيز به تساوي انجاميده است.

استقلال و تراكتور سازي اولين بار در فصل 54 باهم روبرو شدند. اولين رويارويي دو تيم روز 24 فروردين 54 در ورزشگاه باغشمال تبريز صورت گرفت و تراكتورسازي با تك گل حسين نورمحمدزاده استقلال را شكست داد، در حالي كه تراكتور تازه از دسته دوم آمده بود و استقلال نيز قهرمان فصل قبل شده بود. نكته جالب حضور يك مربي استقلالي به نام محمد بياتي روي نيمكت تيم تراكتورسازي در اين بازي تاريخي بود.

***

دو تيم تاكنون 25 بار در ليگ باهم روبرو شده اند كه استقلال 13 بار و تراكتور فقط 3 بار پيروز شده اند و 9 بازي نيز به تساوي انجاميده است. استقلال 44 گل به ثمر رسانده و 20 گل نيز از تراكتور دريافت كرده است. بهترين برد تراكتور برد 2-1 و بهترين برد استقلال نيز دو نتيجه 5-1 بوده است.

***

تراكتور 12 بار در تبريز ميزبان استقلال بوده و فقط 2 بار موفق به شكست اين تيم شده است: بار اول در سال 54 و بار دوم در سال 75 با نتيجه 2-1 و با گلهاي اسماعيل حلالي و تقي تخت كياني. اما استقلال 5 بار در تبريز تراكتور را شكست داده است كه آخرين بار آن در اسفندماه 80 بود كه با گل فراز فاطمي اين تيم را برد.

استقلال نيز 13 بار در تهران ميزبان تراكتورسازي بوده است كه فقط يك بار مقابل اين تيم تن به شكست داده است: فصل گذشته و در بازي برگشت ليگ برتر كه تراكتور در آزادي 2-1 پيروز شد. 8 برد و 4 تساوي ديگر نتايج آبي ها در تهران مقابل تراكتورسازان بوده است.

***

تراكتورسازي در دور برگتشت ليگ دهم پس از 15 سال موفق شد تا استقلال را شكست دهد. تا پيش از فصل قبل ليگ برتر، آخرين پيروزي تراكتور مقابل استقلال در سال 1375 رقم خورده بود. البته بايد به ياد داشته باشيم كه طي سالهاي 81 تا 87 دو تيم هيچگاه باهم روبرو نشدند.

***

فرهاد مجيدي بهترين گلزن حال حاضر استقلال با 7 گل زده بهترين گلزن آبي ها مقابل تراكتورسازي بوده است. عليرضا اكبرپور نيز 5 بار مقابل تراكتورسازي گلزني كرده است. اما بهترين گلزنان تراكتور مقابل استقلال كوروش برمك، داود رستمي و جاسم كرار بوده اند كه هر كدام 2 گل به ثمر رسانده اند. جاسم كرار فصل گذشته در هر دو بازي رفت و برگشت گلزني كرد.

***

دو تيم 6 بار در ليگ برتر باهم روبرو شده اند كه 2 برد براي استقلال و يك برد براي تراكتورسازي و 3 تساوي حاصل كار دو تيم در ليگ برتر بوده است. در فصل 80 استقلال هر دو بازي را با نتايج 4 – صفر و 1- صفر برد و در فصل 88 نيز بازي هاي دو تيم با نتايج 1-1 و 2-2 خاتمه يافت. در فصل گذشته نيز بازي رفت دو تيم 1-1 شد و تراكتور در بازي برگشت 2-1 پيروز شد.

***

پرويز مظلومي سرمربي فعلي استقلال سابقه بازي در تراكتورسازي را دارد. مظلومي در سال 55 از استقلال به تراكتور پيوست. در فصل 56 نيز مظلومي در 30 بازي ليگ 9 گل و در 4 بازي جام حذفي 5 گل براي تراكتور زد و با اين تيم نايب قهرمان جام حذفي شد. مظلومي در سال 57 دوباره به استقلال بازگشت و در تنها بازي آن سال مقابل تراكتور زننده گل پيروزي بخش استقلال بود.

امير قلعه نوعي سرمربي تراكتورسازان نيز در فاصله سال هاي 67 تا 76 بازيكن استقلال بود و بعد از آن هم در سه مقطع زماني (سال 1381، 82 تا 85 و همچنين 87 تا 88) سرمربي استقلال بوده است و 2 قهرماني ليگ برتر و 2 قهرماني جام حذفي را براي اين تيم به ارمغان آورده است.


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


تاريخ : چهارشنبه 16 شهریور 1390 | 06:15 | نویسنده : araz | 0باخیش

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
|        


.: Weblog Themes By SlideTheme :.