sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan

sport

araz
sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan sport

عقده هاي يك گزارشگر

Tiraxturfans.Com. بازي زيباي تراختور در مقابل يكي از سوگلي هاي پايتخت مصادف بود با گزارش گزارشگري كه متاسفانه داراي كاراكترهاي يك گزارشگر نيست. به عقيده بسياري از كارشناسان امر گزارشگري و مردم فهيم ايران زمين، گزارشگر بازي مذكور در درجه بندي گزارشگران صدا و سيما ميتواند كمترين امتياز را به خود اختصاص دهد. صد رحمت به خياباني كه عليرغم پرگويي از دايره انصاف خارج نمي شود. به نظر مي رسد گزارشگر بازي تراختور و استقلال از عقده هاي رواني رنج مي برد و اين موضوع تا جايي ادامه داشت كه عنقريب بود عقده هاي رواني اش را به بيننده نيز منتقل كند.


چطور مي شود در يك برنامه زنده تلويزيوني كه ميليونها بيننده دارد آنقدر ضعيف عمل نمود كه كودك 7 ساله اي با تشخيص خود در حضور خانواده اقدام به بستن صداي تلويزيون كند و در جواب پدر و مادر بگويد "اينآقا چرت و پرت مي گويد".

آقاي محترم دراز گوش فرض كردن ديگران (با عرض پوزش از خوانندگان گرامي) زماني معنا داشت كه رسانه معنايي پيدا نكرده بود. اكنون كه رسانه هاي مجازي لحظه به لحظه تمام زير و بم اتفاقات روز دنيا را به سمع و نظر جهانيان مي رسانند، ديگر اين گزافه گويي و با بغض به ديگران نگريستن عين حسادت، غرض ورزي و رنج بردن از يك بيماري دروني و رواني است.


من اين نوشته را بعنوان يك هوادار تراختور به رشته تحرير در آورده ام و شايد نتوانسته ام اداي مطلب كنم، يا قضاوت منصفانه اي در مورد شخص مورد نظر داشته باشم، ولي دوستان شما بنده را آگاه كنيد. آيا به نظر شما گزارشگر بازي مذكور گزارش كرد و يا روي اعصاب ميليونها بيننده تلويزيوني پا گذاشته و تلاش نمود تا با غليظ كردن ناصحيح مطالب مخاطبين خود را نيز بيماراني چون خود بداند؟.

در عجبم چطور يك تلويزيون ملي كه با ميلياردها دلار هزينه سالانه اي كه از محل ماليات، تبليغات و درنهايت از جيب من و شما تامين مي شود، مي تواند به اين راحتي همه را به سخره بگيرد و كسي چيزي نگويد، آب از آب تكان نخورد، همه چيز گل و بلبل باشد.

برادر عزيزم، دوست گرامي، خواهي نخواهي تراختور به مانند بارسلونا در عرصه ورزش ايران زمين ظهور پيدا كرده است و اين تيم هواداراني دارد كه برخورد و فرهنگ نوين هواداريشان از درك شما خارج است.


شما از جمله كساني هستيد كه در زمان تولد در گوشتان نام يكي از سوگلي هاي پايتخت را بجاي نام خداوند تبارك و تعالي زمزمه كرده اند و متاسفانه كسي در اطرافتان شما را از اين عدم آگاهي خارج نكرده تا دريابيد كه درغفلت به سر مي بريد.

جناب آقاي ... اگر گزارشگري آنست كه شما براي اين مردم ورزش دوست ارائه كرديد، من به جرات مي توانم بگويم كه ادبيات آن كودك 7 ساله كه از آن ياد شد از شما بهتر است. هم دستور زبانش بهتر است هم صدايش رساتر است و هم صداقتش. چونكه كودك است و معصوم.

جناب گزارشگر. آيا تاكنون دقت كرده ايد كه بسياري از بينندگان شما تنها تفريحشان اين است كه بازي تيم محبوبشان را از طريق دستگاه جادويي ببينند و لحظه شماري مي كنند تا پايان هفته برسد و در كنار خانواده شاهد يك تفريح سالم باشند؟ آيا ميدانيد شما تفريح سالم ميليونها ايراني را خواسته يا ناخواسته باطل كرديد و به ريش همه خنديديد؟

به جرات مي گويم خوردن هر ناني با هر تواني معنا ندارد. جنابعالي به لحاظ شرعي و قانوني مديون اين همه انسانيد. چرا در جايي كه توانايي نداريد خدمت مي كنيد. شايد در پشت صحنه خدمات شما ارزنده تر باشد. چرا بايد اصرار كنيد يا كنيم كه حتما گزارش كنيد؟ آيا در يك ايران 76 ميليوني جواناني پيدا نمي شوند كه در نهايت ادب واحترام و با ادبيات درست و بدون غرض ، تفريحات سالم ميليون ها انساني را كه از سر ناچاري شبكه شما را برگزيده اند را خراب نكنند؟

به خدا هيچ جاي دنيا اينقدر بيننده و شنونده را ...فرض نمي كنند.

آقايان صدا و سيما آخر تا كي؟

حداقل اجازه بدهيد در چنين بازيهايي از گزارشگران استاني كانال هاي موجود نيز استفاده شود تا بيننده با سليقه خود انتخاب كند كه كدام كانال را با صداي كي بشنود و يا ببيند.
انسان به اميد زنده است. اميدوارم گوشي شنيده باشد.

چشمي ديده باشد و يا...

هر چند ما عادت كرده ايم و ساليان زيادي است كه عادت كرده و زمزمه سر داده ايم.

گوش اگر گوش و تو ناله اگر ناله ماست آنچه البته به جايي نرسد فرياد است.

ياشاسين منيم شانلي آذربايجانيم.
ياشاسين تراختوروم.
ياشاسين تراختور ياريمجيلاري.

آديوخ آذربايجانلي


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


تاريخ : دوشنبه 21 شهریور 1390 | 01:08 | نویسنده : araz | 0باخیش

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
|        


.: Weblog Themes By SlideTheme :.