sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan

sport

araz
sən mənim sən mən də sənin ***azerbaycan sport

تراكتورسازي با 5 گل براي مدعيان خط و نشان كشيد

تراكتوراسپور ـ از هفته پنجم ليگ برتر استاديوم يادگار تبريز ميزبان داربي تبريز بين دو تيم تراكتور و شهرداري بود . اين بازي كه در حضور بيش از 50 هزار نفر برگزار شد با برتري 5 بر 1 تراكتور به پايان رسيد . از ميهمانان ويژه اين ديدار مي توان به دكتر بيگي استاندار آذربايجان شرقي و يوسف كرمي قهرمان تكواندو نام برد تركيب تراكتور : مهدي ثابتي ، اميرحسين صادقي (66 احمد آل نعمه )، فردين عابديني ، مهدي كياني ، فرزاد آشوبي ، سياوش اكبرپور احسان حاج صفي ، خوزه رودريگو(46 مصطفي اكرامي )، سيد محسن حسيني ، محمد ابراهيمي (63 مسعود ابراهيم زاده) اخطار:گودرزي ، دقيقي ( شهرداري ) ، عابديني،حسيني ( تراكتور) اخراج:گودرزي گلها: حاج صفي (3 و 60)،صادقي (8) ، عابديني (12) و اكبرپور (18)براي تراكتور و دقيقي (34) براي شهرداري شرح گلها " تراكتور 1 شهرداري 0 : حركت تراكتور از سمت چپ كه حاج صفي با شوت زيبا از گوشه راست محوطه جريمه شهرداري را به گل تبديل كرد. تراكتور 2 شهرداري 0 : ارسال كرنر توسط حاج صفي با ضربه سر صادقي گل دوم را رقم زد. تراكتور 3 شهرداري 0:باوركردني نبود. دقيقه 12 و گل سوم. اين بار فردين عابديني پاس محمد ابراهيمي را در شرايط تك به تك به گل تبديل كرد. تراكتور 4 شهرداري 0 : شوخي نيست. فقط 17 دقيقه گذشته و تراكتور به گل چهارم مي رسد. اين بار حركت تكنيكي عابديني را اكبرپور به گل چهارم تيمش تبديل كرد. تراكتور 4 شهرداري 1:سعيد دقيقي روي پاس عمقي حاجي زاده فاصله را كم كرد. تراكتور 5 شهرداري 1 :پاس عمقي كياني در دقيقه 60 به حاج صفي رسيد و او با يك ضربه تماشايي از پشت محوطه جريمه بازهم هواداران تراكتور را شاد كرد.


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 4 شهریور 1390 | 01:19 | نویسنده : araz | 0باخیش

سرويس دهي شركت واحد اتوبوسراني تبريز به ورزشگاه يادگار امام(ره)

همزمان با برگزاري شهرآورد تيم هاي تبريزي در ليگ برتر در روز پنجشنبه 90/6/3ناوگان شركت واحد اتوبوسراني تبريز و حومه از ساعت 18/30از 5 مسير اقدام به جابجايي و انتقال تماشاگران و طرفداران اين دو تيم به ورزشگاه يادگار امام(ره)و بالعكس خواهند نمود.

به گزارش روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني تبريز و حومه اين 5 مسير عبارتند از : مسير شماره 1: چهار راه عباسي مسير شماره 2: چهار راه شهيد منتظري(مارالان) مسير شماره 3: چهار راه طالقاني(ره) مسير شماره 4:ميدان ستارخان مسير شماره 5: ميدان جهاد(نصف راه)


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه 3 شهریور 1390 | 03:33 | نویسنده : araz | 0باخیش

بازي در تبريز، دلها در اورمو

Tiraxturfans.Com. بالاخره انتظارها بسر آمد و از اين هفته عاشقان تراختور شاهد بازيهاي اين تيم در ورزشگاه  سهند خواهند بود .بعد از آنكه كميته انظباطي در يك حكم مغرضانه و به دور از عدالت، راي به سه جلسه بازي بدون تماشاگر داد، هواداران تيم به هر نحو ممكن اعتراض خود را نسبت به اين بي عدالتي انجام دادند، اما آنان كه از ما بودن من و تو، همواره هراسان بودند، اين صداها را نشنيده و بر بي عدالتي خويش اصرار ورزيدند و بر همگان نشان دادند كه دشمني آنان با تراختور و مردم آذربايجان را پاياني نيست.

 

اينك بعد از گذشت چهارهفته از رقابتهاي ليگ برتر باشگاههاي كشور و از هفته پنجم، روز پنجشنبه ارتش سرخ آذربايجان، در داربي شهر تبريز به مصاف ديگر سرخپوشان تبريزي خواهد رفت. اين ديدار علاوه برحساسيتهاي هميشگي بازيهاي تراختور از دو منظر بسيار حائز اهميت ميباشد. اول آنكه تراختورسازان اين فصل براي اولين بار در حضور تماشاگران خود به ميدان ميروند و بي شك هواداران با حضور گسترده خود جواب دندان شكني به كساني كه شمشير را از رو بسته و عناد و دشمني خود را با ملت آذربايجان آشكار ساخته اند، خواهند داد .

اما مساله دوم كه حكم مرگ وزندگي را براي آذربايجان دارد، اعتراض به خشكاندن تعمدي عروس آذربايجان يعني درياچه اورميه ميباشد. در اين شبهاي عزيز و ليالي قدر به هر خانه و كاشانه اي كه سر بزنيد، صحبت از اورمو گولو و اخبار پيرامون آن ميباشد.

بعد از آنكه نمايندگان مجلس (بخوانيد خائنين ملت) با گستاخي تمام به دو فوريت طرح آبرساني به  درياچه اورميه راي ندادند و نماينده كم شعور بجنورد با وقاحت تمام از كوچ مردم آذربايجان به ساير شهرها سخن به ميان آورد، خشم عجيبي ملت آذربايجان را فرا گرفته است، فلذا اين مردم هميشه قهرمان عزمي راسخ گرفته اند تا به هر نحو ممكن جلوي اين فاجعه عظيم را بگيرند، حتي اگر شده با اشك چشمانشان. پنجشنبه از راه ميرسد و اينبار نوبت مردم است تا بواسطه تنها رسانه ي بزرگ خود يعني تراختور، صداي خود را به گوش همه جهانيان و به ويژه مسئولين در خواب خفته ايران برسانند. در بازي روز پنجشنبه با صدايي رسا فرياد خواهيم زد :

"اورمو گولو سسلنير ....  سوسوزام هاراي هاراي"   و

"اورمو گولو جان وئرير  ....   مجليس اونون قتلينه فرمان وئرير"

وعده ديدار ما :

پنج شنبه – تبريز- ورزشگاه بزرگ سهند   ساعت 10 شب

گونش


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه 3 شهریور 1390 | 01:06 | نویسنده : araz | 1باخیش

قلعه نوعي: من به فوتبال هجومي علاقه دارم

سرمربي تيم تراكتورسازي تبريز گفت:من به فوتبال هجومي علاقه دارم و مردم بازي پرگل را بيشتر دوست دارند. به گزارش خبرنگار باشگاه تراكتورسازي تبريز، امير قلعه نوعي سرمربي تيم تراكتورسازي تبريز در كنفرانس قبل از بازي با شهرداري پس از عرض سلام و ادب و تسليت ليالي قدر گفت: خدا را شكر بعد از بازي اول بازيهاي خوب و منطقي انجام داديم و توانستيم امتيازات لازم را كسب كنيم.

وي در ادامه افزود: فردا تيم اصلي ما كه هواداران هستند وارد زمين مي شوند و ما بازي سپاهان – شهرداري را به طور كامل آناليز كرده ايم، شهرداري تيم خوبي دارد و در خط هافبك از باعو استفاده مي كند كه بازيكن خوبيست و ما بايد ارتباط او را با دقيقي قطع كنيم.

قلعه نوعي اظهار داشت: اميدوارم دربي خوبي باشد و نتيجه بازي هم دست خداست و شهرداري نسبت به سال گذشته پيشرفت هاي زيادي داشته است و اميدوارم بتوانيم به شرايط ايده آل تاكتيكي برسيم. سرمربي تيم تراكتورسازي تبريز گفت: من دوست دارم بازي هجومي انجام دهيم و تيم هجومي در ساختار دفاعي آسيب پذير است و مردم و مطبوعات فوتبال پر گل را بيشتر دوست دارند و به نظر من نتيجه 3 بر 2 بهتر از نتيجه 1 بر صفر است و به همين دليل ما فوتبال هجومي انجام مي دهيم و تيمي كه زياد حمله كند در دفاع مشكل پذير خواهد بود.

وي در خصوص هواداران گفت: مردم آذربايجان مردم اصيل و با معرفتي هستند و من در حدي نيستم كه به مردم پيغام و پيام بدهم و به عنوان يك برادر كوچكتر توقع دارم فقط تيم خودشان را تشويق كنند و از حاشيه پرهيز كنند و ما بايد با احترام گذاشتن به حريف يك رسم خوب از تبريز و آذربايجان پديد آوريم.

قلعه نوعي در خصوص وضعيت بدني بازيكنان گفت: 80 درصد بازي فوتبال قدرت بدني است و تيم بايد از نظر فيزيكي و سرعت و قد خوب باشد و ما توانستيم مقابل ذوب آهن از نظر تكنيكي و مقابل داماش از نر قدرت بدني عملكرد خوبي داشته باشيم.

وي در خصوص شناخت از ضرايب هوشي بازيكنان تيم تصريح كرد: فردي كه فوتباليست مي شود از نظر هوش بالاست و با فيلم ها و آناليز ها در قابل تاكتيك قرار مي گيرد و در فوتبال خلاقيت بازيكن بايد آزاد باشد و ما در تيم 50 درصد تغييرات داشتيم و هماهنگي مورد نياز نيز زمان بر است ولي ما در زمان مورد نياز توانستيم هماهنگ شويم.


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه 3 شهریور 1390 | 12:09 | نویسنده : araz | 0باخیش

داربي محيط زيستي

داربي محيط زيستي همه درانتظار داربي تبريز: ركوردشكني در شمال غربي

هواداران خاص تبريز در بازي فرداشب دو اتفاق مهم را باعث خواهند شد. اول از همه بحث مهمي درباره خشكيدن درياچه اروميه وجود دارد و دوم پيش‌بيني ركورد شكست تماشاگر در ليگ برتر

امير قلعه‌نويي در طول هفته گذشته كمتر مصاحبه كرده و بيشتر حواس خود را متوجه مسابقه دشوار فردا شب مقابل شهرداري تبريز كرده است. جايي كه يك تيم سازمان‌يافته با مربي عجيب و قريبش انتظار او را مي‌كشد. اين مسابقه‌اي بين دو تيم قرمزپوش است كه داربي فوتبال تبريز در دوران جديد است.

آيا اين يك داربي واقعي است؟

سنت فوتبال تبريز و تاريخ آن مديون دو تيم ماشين‌سازي و تراكتورسازي است. دو تيم صنعتي و وابسته به دو نهاد مهم كارگري تبريز كه هر يك سلوك و فلسفه خود را داشتند. ماشين‌سازي سبز مي‌پوشيد و تيم كم‌طرفدارتري بود و تراكتور تيم قرمزپوشي كه هواداران خود را از توده مردم تبريز مي‌گرفت. اين دو تيم در دهه 80 و در عصر سقوط فوتبال تبريز قدرت خود را از دست دادند و به رده‌هاي پايين فوتبال ايران سقوط كردند البته تراكتورسازي همواره در نبرد صعود بود اما ماشين‌ كم رمق‌تر از آني كه بتواند دلخوشي چند هزار طرفدارش باشد.

تراكتور اما از 3 سال پيش با حضور فراز كمالوند و ناصر شفق جان تازه‌اي گرفت و پس از صعود به ليگ برتر در سه فصل گذشته يكي از مهمترين تيم‌هاي ليگ بوده است. تيم پرطرفدار كه غيرقابل ناديده گرفتن است حتي اگر در دورترين نقطه ايران نسبت به تبريز به ميدان برود با ظهور تراكتور در فوتبال ايران شهرداري تبريز هم در پس اين تيم جان گرفت و با شرايط مالي خوب به ليگ برتر رسيد و بعد از آنكه فصل گذشته به زحمت خود را حفظ كرد امسال به شرايط تثبيت پا گذاشته است. اين در حالي است كه دو تيم گسترش فولاد و ماشين‌سازي هم امسال به اميد صعود ليگ دسته اول را آغاز مي‌كنند.

داربي محيط زيستي

هواداران خاص تبريز در بازي فرداشب دو اتفاق مهم را باعث خواهند شد. اول از همه بحث مهمي درباره خشكيدن درياچه اروميه وجود دارد و دوم پيش‌بيني ركورد شكست تماشاگر در ليگ برتر. تبريزي‌ها به دنبال جلب توجه همه ايرانيان به فاجعه زيست محيطي درياچه اروميه‌اند و اين كمپين در بازي تبريز شكل خواهد گرفت. در مورد ركودشكني پنجشنبه شب هم همه چيز مثبت به نظر مي‌رسد. اول از اينكه اين اولين بازي همراه با تماشاگر تراكتورسازي در اين فصل است و دوم اينكه شرايط فني هر دو تيم اين خوش‌بيني را ايجاد مي‌كند كه بازي خوبي در انتظار هواداران باشد. اين مسابقه‌اي است كه تبريز هميشه انتظارش را مي‌كشد اگر چه هر دو تيم قرمز مي‌پوشند!

سايت گل / سعيد ستارزاده


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه 2 شهریور 1390 | 09:20 | نویسنده : araz | 0باخیش

استقلاليها كودكان بي سرپرست را سركار گذاشتند

بازيكنان استقلال ، كودكان بي سرپرست را در شب قدر ، سر كار گذاشتند.

به گزارش ترك نيوز به نقل از خبرآنلاين، بازيكنان استقلال كه قرار بود در شب قدر همراه با كادرفني و مديريت تيم به بنياد خيريه ياسر بروند تا در كنار كودكان بي سرپرست باشند ، سر قرار نرفتند و چشمان اين كودكان بي سرپرست را كه براي ديدارشان لحظه شماري مي كردند ، به انتظار گذاشتند.

از جمع تمام بازيكنان استقلال كه بسياري از اين كهكشاني ها در همان حوالي نياوران هم ساكن هستند ، تنها اين آرش برهاني بود كه با كمي تاخير به ديدار كودكان بي سرپرست رفت و ديگران همه را سر كار گذاشتند تا پرويز مظلومي و علي فتح الله زاده تنها علي نظري جويباري و علي اميري از معاونين باشگاه را همراه خود داشته باشند كه به اين كودكان كه از ساعت ها قبل در روياي عكس يادگاري با فرهاد ، جباري ، خسرو ، آندو ، حنيف و…

به راستي اگر به جاي افطار با اين كودكان بي سرپرست ، ميزبان ستارگان فوتبال مان ، علي انصاري ، حسين هدايتي يا اميدوار رضايي بودند هم تنها فقط آرش برهاني به مراسم مي رفت؟ آيا دل هاي اين كودكان بي سرپرست در شب قدر ، اين قدر حرمت نداشت كه اسمي هاي فوتبال مان ساعتي از وقت شان را به سختي بگذرانند؟


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه 2 شهریور 1390 | 08:37 | نویسنده : araz | 0باخیش

امير قلعه نويي:تيم تراكتورسازي مال مردم است و تماشاگران هم سرمايه‌هاي ملي ما هستند

سرمربي تيم فوتبال تراكتورسازي در نشست خبري پيش از بازي گفت: ما به حضور طرفداران در بازي فردا نياز داريم، چون تيم اصلي ما هواداران هستند كه در هر شرايطي تيم را ياري مي‌كنند.  

 

 قلعه‌نويي كيفيت بازي تيمش را در سه بازي گذشته مطابق ميل خود عنوان كرد و افزود: تراكتورسازي در بازي‌هاي گذشته روند خوبي داشته است و با توجه به اينكه هدف ما بازي هجومي است، اميدواريم داربي تبريز را نيز با موفقيت پشت سر بگذاريم و البته اين را هم بايد بدانيم كه نتيجه بازي دست خداست.

 وي با بيان اينكه كادر فني تيم تراكتورسازي در چند روز گذشته با مشاهده بازي‌هاي تيم شهرداري، شناخت خوبي از اين تيم به دست آورده است، اظهار كرد: تيم شهرداري فصل را خوب شروع كرده است و خط دفاع و حمله خوبي دارد و ما بايد در اين بازي اجازه ندهيم تا اين دو جناح با هم مشاركت داشته باشند، ولي در كل قبول مي‌كنم كه خط دفاع ما آسيب پذيرتر از تيم شهرداري است.

 سرمربي تيم تراكتورسازي تبريز در رابطه با آمادگي بازيكنان تيم براي بازي فردا بيان كرد: بازيكنان فوتبال بايد از نظر ضريب هوشي بالا باشند، زيرا بايد از نظر تاكتيك‌پذيري هوش بالايي داشته باشند و من هم به همين خاطر 5 دقيقه قبل از هر تمرين با آن‌ها صحبت مي‌كنم و سعي مي‌كنم به آن‌ها روحيه بدهم، ولي بايد قبول كنيم كه فوتبال ايران هنوز فوتبال احساسي است.

 او در پايان تماشاگران را مخاطب خود قرار داد و عنوان كرد: تيم تراكتورسازي مال مردم است و تماشاگران هم سرمايه‌هاي ملي ما هستند و من با توجه به شناختي كه تا به حال از هواداران تبريزي پيدا كرده‌ام، از آن‌ها انتظار دارم تا با حاشيه‌ها كاري نداشته باشند و تيم خود را تشويق كرده و به مهمان احترام بگذارند.

 


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه 2 شهریور 1390 | 07:22 | نویسنده : araz | 0باخیش

اميدوارم تراكتورسازي دربي را به شهرداري ببازد

سرمربي تيم فوتبال شهرداري تبريز گفت:براي تراكتورسازي احترام زيادي قائلم و اميدوارم اين تيم قهرمان ليگ برتر شود اما در بازي فردا به تيم شهرداري ببازد. 

 

 ميودراگ يسيچ بعدازظهر امروز در نشست خبري كه در تبريز برگزار شد در خصوص ديدار تيمهاي فوتبال تراكتورسازي و شهرداري تبريز گفت: بعد از شكست پرسپوليس به بازيكنانم در رختكن گفتم كه نبايد مغرور شوند و صحبتهاي من نيز موثر واقع شد.    وي ادامه داد: از عملكرد آنها در بازي با سپاهان نيز راضي هستم اما از نتيجه راضي نيستم چون برخي از بازيكنانم دچار اشتباهات فردي شدند و بازيكنان سپاهان نيز نهايت استفاده را كردند.    وي افزود: در اين هفته روي اشتباهات خود كار كرديم  و مي‌خواهيم بازي با كيفيت و تماشاگرپسندي را مقابل تراكتورسازي انجام دهيم. البته بعد از آن بازي به دليل تعطيلي رقابتهاي ليگ برتر فرصت خوبي دارم تا شناخت بهتري نسبت به تيم پيدا كنم و بيشتر روي تيم خود كار كنيم.    سرمربي تيم فوتبال شهرداري تبريز در خصوص حضور هواداران تراكتور در ورزشگاه يادگار پس از تمام شدن دوران محروميتشان اظهار داشت: خوشحالم كه فردا تماشاچيان و هواداران تراكتور به ورزشگاه مي آيند و تيم محبوب خودشان را تشويق مي كنند.    وي ادامه داد: شناخت خوبي نسبت به تيم تراكتور مثل ساير تيمها دارم. و براي اين تيم احترام زيادي قائلم اما هدفمان اين است كه در برابر تراكتور سيستم بازي خود را در زمين پياده  كنيم و در پايان منتظر نتيجه باشيم. اميدوارم تيم تراكتورسازي در رقابتهاي ليگ برتر تمام حريفان خود را شكست دهد و در نهايت قهرمان ليگ شود اما دربي را به تيم ما ببازد.    ديدار تيم هاي فوتبال تراكتورسازي و شهرداري تبريز  از هفته پنجم يادزهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر ساعت 22 روز پنجشنبه  در ورزشگاه يادگار امام تبريز برگزار مي‌شود.  


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه 2 شهریور 1390 | 07:15 | نویسنده : araz | 0باخیش

اطلاعيه


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه 2 شهریور 1390 | 05:11 | نویسنده : araz | 1باخیش

استاندار تاكيد كرد: هواداران فوتبال ويژگيهاي مثبت آذربايجان شرقي را نشان دهند

استاندار آذربايجان شرقي اظهار داشت: تبريز تنها مركز يك استان نيست بلكه پايتخت غيرت، شجاعت و دلدادگي به انقلاب و ولايت است و مردم آذربايجان بارها اين ويژگيها را اثبات كردهاند. احمد عليرضابيگي در آستانه ديدار امشب تيمهاي فوتبال تراكتورسازي و شهرداري تبريز به خبرنگاران گفت: مايه غرور است كه ما به واسطه تيم تراكتورسازي، قابليتهاي خود را نشان ميدهيم و تلاش اين تيم براي دستيابي به پيروزي، تصويري از اهتمام و جديت ملت آذربايجان است. وي با بيان اين كه تمام هموطنان شمال غرب كشور نسبت به تيم تراكتورسازي احساس دلبستگي ميكنند افزود: از آنجا كه تيم تراكتورسازي به تبريز و آذربايجان منتسب است، هم مجموعه تيم بايد با ملاحظه اين مرتبه و جايگاه، حرمت آن را بيش از پيش نشان دهد و هم هواداران طوري حركت كنند كه تمام ويژگيهاي مثبت آذربايجان را به اثبات برسانند. بيگي هواداران تيم تراكتورسازي را سرمايه اجتماعي استان دانست و تصريح كرد: اميدوارم هواداران در مسابقه امشب فارغ از نتيجه، صحنههاي انضباط، صميميت و محبت را ايجاد كنند و كساني را كه نميخواهند عظمت تبريز و آذربايجان را بينند نااميد سازند. وي تاكيد كرد: بايد صحنه اين رقابت خانگي را به صحنه باعظمت غرور و افتخار تبديل كنيم و نشان دهيم كه در تمام صحنه ها از جمله ورزش حرفهاي زيادي براي گفتن داريم. بيگي با تاكيد بر حفظ نظم و انضباط از سوي هواداران گفت: وقتي يك صحنه نامناسب ديده ميشود گرچه عموميت ندارد لكن بعضي آدمهاي مغرض و بيمار دقيقا در همان نقطه تمركز كرده و آن را بزرگنمايي ميكنند. وي اضافه كرد: البته آنها اهداف ديگري را تعقيب مي كنند ولي ما ميدانيم كه به دنبال عظمت و شوكت و سربلندي آذربايجان شرقي هستيم؛ بنابراين بايد از اين فرصت براي ايجاد يك صحنه زيبا كه تمام ويژگيهاي آذربايجان شرقي در آن خلاصه شده باشد استفاده كرده و بدخواهان را مايوس كنيم.


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه 2 شهریور 1390 | 04:15 | نویسنده : araz | 0باخیش

پنجاه وچهارمين شماره فوتباليست منتشر شد.

قلعه‌نويي و يسيج لباس آذربايجاني تن كردند

در اين شماره از تنها نشريه هواداري ورزش آذربايجان مي‌خوانيد:

ـ كوچه‌لره سو سپميشم

ـ پاشا يا قصاب

ـ گوجلو ماشين يولدادي

ـ اخبار گسترش و ماشين‌سازي و ديگر تيم‌هاي آذربايجان

ـ آماده باش شهرداران اروميه و تبريز

ـ ارميه در دسته يك

ـ فوتبال اردبيل مستعد اما فقير

و دهها مطلب خواندني ديگر به همراه تاريخچه دربي آذربايجان، و مصاحبه‌هاي خواندني   

دربي آذربايجان را توركي گزارش كنيد

يادش بخير اوايل دهه 60 بود، آن سال‌هايي كه شبكه سهند تازه راه افتاده بود. برنامه‌ها فقط 4-3 بعدازظهر بود و صبح‌هاي جمعه.

روزي خبر رسيد كه يكي از بازي‌هاي تراكتورسازي (دقيقا يادم نيست كدام بازي) پخش مستقيم مي‌شود. آن سال خبر پخش يك تيم آذربايجاني از شبكه سهند بسيار شعف‌انگيز بود. اين بازي شروع شد و گزارشگر آن كه اتفاقا يكي از افتخارات ورزشي استان هم بود به زبان توركي گزارش داد. اين گزارش و اين بازي كمتر از يك ربع طول كشيد. اولين گزارش به زبان توركي هرچند بسيار ناشيانه بود ولي دوامي هم نداشت.

ظاهرا گزارشگر هول شده بود، او راست و چپ زمين را با "او الده" و "بو الده" گزارش مي‌داد. اكنون سال‌ها از آن روز و ماه مي گذرد. تراكتور دوباره وارد ليگ برتر شده است.

و شبكه سهند بسيار قدرتمندتر از آن روزها امكانات فني و گزارشگراني به مراتب قوي‌تر و جوان‌تر وارد كار شده است.

به دليل پخش مستقيم همزمان با استان‌هاي ديگر كه به زبان فارسي تكلم مي‌كنند، گزارش اين ديدارها نيز به زبان فارسي ارايه مي‌شود. البته خواسته مردم آذربايجان مبني بر گزارش اين بازي‌ها به زبان توركي هم بايد از طرف مسولين صدا و سيما بررسي شود. امكان اين نوع گزارش شايد با پخش جداگانه بازي‌ها براي استان‌هاي ديگر و گزارش توركي آن براي استان خودمان قطعا از لحاظ فني امكان‌پذير است.

دربي آذربايجان بهترين فرصت براي پاسخگويي به خواست خيل عظيم هواداران است. اين گزارش فقط براي داخل استان آذربايجان شرقي پخش خواهد شد و بسيار به جاست كه اين گزارش به زبان توركي پخش شود. صدا و سيماي استان آذربايجان شرقي در آزموني براي جلب اعتماد مردم قرار گرفته است. آن‌ها دو راه پيش روي دارند يا صداي مردم را نشنوند و به راه خود بروند يا سر تعظيم در برابر خواست مردم فرود آورند.


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه 2 شهریور 1390 | 04:04 | نویسنده : araz | 0باخیش

كياني: ياشاسين تراختور تماشاگرچلاري

خبرنگار كلوب هواداران تراكتورسازي، مصاحبه كوتاهي با مهدي كياني انجام داده است كه در ادامه ميخوانيد.

مهدي كياني، هافبك تيم تراكتور سازي تبريز درباره بازي مقابل تيم داماش گيلان و حواشي آن بازي بيان كرد: "بازي قبليمان با اين تيم سخت بود، ولي خدا را شكر مي كنم كه با توجه به زحماتي كه كادر فني و بازيكنان در طول هفته كشيده بودند و با كمك خدا توانستيم در پايان اين بازي 3 امتياز را كسب كنيم و انشاالله  تراكتور روز به روز بهتر مي شود."

كياني در مورد بازي بعدي با تيم شهرداري و دربي تبريز به خبرنگار كلوب هواداران تراكتورسازي گفت: "تمام بازي هاي داخل و خارج از خانه براي ما مثل دربي هستند و 3 امتياز دارند. شهرداري هم  بازيكنان و كادر فني خوبي دارد و در مجموع تيم خوبي هم است ولي  ما سعي مي كنيم بازي خوب و تماشاگر پسندي را در مقابل اين تيم ارايه دهيم و 3 امتياز اين بازي را كسب كنيم، تا زحمات هواداران و كادر فني را جبران كنيم."

كياني در پايان با اشاره به هواداران اين تيم گفت: "از هواداران خوبمان كه در رشت ما را حمايت كردند و تيم را تنها نگذاشتند، تشكر ميكنم. من از هواداران مي خواهم پنجشنبه شب به استاديوم يادگار امام(ره) بيايند و از ما حمايت كنند تا بتوانيم تيم شهرداري را در پايان اين ديدار شكست دهيم و دل هوادران را شاد كنيم.

خبرنگار: امير حسين جعفري


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه 2 شهریور 1390 | 03:36 | نویسنده : araz | 0باخیش

گفتگوي امير فلعه نويي با سايت باشگاه تراكتورسازي

سوال خبرنگار سايت تراكتور : با توجه به اينكه محروميت هواداران در بازيهاي خانگي تراكتورسازي تمام شده و اولين بازي خانگي به صورت دربي با تيم شهرداري برگزار خواهد شد چه پيامي به هوادارن داريد ؟ قلعه نويي: با عرض ادب و احترام به مردم بزرگوار آذربايجان ، هواداران تراكتورسازي احتياج به توصيه و سفارش ندارند چون افرادي فهيم و آگاه مي باشند و جزو با فرهنگ ترين و با اخلاق ترين هواداران كشور هستند .هوادارن تيم ما حرفه اي ترين بوده و منافع تيم را بهتر از هركس لحاظ مي كنند .  اين اولين بازي خانگي است كه در استاديوم همراه تماشاگران خواهم بود . خوشبختانه محروميت تيم تمام شده و ياران اصلي تيم كه نصف قدرت تيم هستند تيم را در مصاف با حريفان ياري خواهند كردو حضور آن ها باعث مضاعف شدن توان و انگيزه بازيكنان است من بعنوان خادم صديق تيم درخواست كوچكي از اين بزرگواران دارم و آن اينست كه هواداران يكدل و يكصدا فقط تيم خودشون رو تشويق كنند و به تيم مهمان احترام بگذارند بنده اعتقاد دارم كه آذربايجان افتخار ايران است ما بايد شان آذربايجان را حفظ كنيم من اميدوارم با انرژي مثبتي كه از سكوها به ميدان منتقل مي شود بتوانيم فوتبالي زيبا و تماشاگر پسند ارائه كنيم و با كسب پيروزيهاي افتخار آفرين جايگاه فوتبال آذربايجان را بالا ببريم و دل مردم را شاد كنيم . تيم ما شخصيت  بالا و پتانسيل زيادي دارد روز پنجشنبه منتظر ديدار با هواداران در ورزشگاه  هستيم


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه 2 شهریور 1390 | 03:31 | نویسنده : araz | 0باخیش

كاپيتان اسدي:حضور تماشاگران پرشور و فهيم تراكتور نويد روزهاي بهتري را مي دهد

مرتضي اسدي كاپيتان سرخپوشان  تراكتورسازي در آستانه دربي تبريز در گفتگو با خبرنگار سايت باشگاه شركت كرد وي گفت : ابتدا از هواداران تيم كه با زحمات فراوان خودشان را به مسابقه داماش و تراكتور به رشت رسانده بودند تشكر مي كنم هواداران ما بهترين بوده و نظير ندارند وهمواره تيم را چه در بازيهاي داخل خانه و چه در بازيهاي خارج از خانه همراهي مي نمايند  سپس از بازيكنان تشكر مي كنم كه در فضاي سنگين ورزشگاه رشت اسير حاشيه نشده و با حرفه اي گري توانستند بر جو ورزشگاه غلبه كرده و نتيجه بازي را نيز به سود خود تمام كنند و اما در مورد بازيهاي بعدي تراكتور كه محروميت هواداران به پايان رسيده انتظار دارم كه با تشويق تيم تراكتور موجب روحيه بخشي به تيم شوند و به تيم مهمان احترام بگزارند و با هوشياري مواظب حاشيه هاي احتمالي برخي افراد باشند كه مبادا موجب ضرر و زيان شود ، ما نبايد هيچ بازي بدون تماشاگر  داشته باشيم ، تماشاگران سرمايه اصلي تيم بوده و موجب دلگرمي بازيكنان ميباشند ، حضور تماشاگران پرشور و فهيم تراكتور نويد روزهاي بهتري را مي دهد


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه 2 شهریور 1390 | 03:25 | نویسنده : araz | 0باخیش

آل نعمه: نتيجه به سود تراكتور به پايان خواهد رسي

احمد آل نعمه در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه با اشاره به پيروزي تراكتورسازي تبريز مقابل داماش گيلان اظهار داشت: با توجه به حواشي كه در استاديوم اتفاق افتاده بود خدا را شكر مي كنم كه توانستيم 3 امتياز اين بازي را كسب كنيم و جواب حمايت هوادران را بدهيم و الان هم خودمان را براي بازي دربي آماده مي كنيم   وي در خصوص آينده تيم تراكتور سازي تبريز افزود: خدا را شكر مي كنم كه در چهار بازي گذشته مان در اين فصل ليگ برتر توانستيم نه امتياز بگيريم. در دو بازي خارج از خانه مان شش امتياز گرفتيم و شرايطمان روز به روز بهتر مي شود و انشاالله كه بتوانيم در آينده تيم خوب و تماشاگر پسندي را داشته باشيم     مدافع تيم تراكتورسازي تبريز در خصوص ديدار اين تيم در مقابل تيم شهرداري تبريز گفت: انشاالله فكر مي كنم نتيجه در پايان بازي به سود تراكتور به پايان خواهد رسيد. شهرداري تبريز هم در بازي هاي گذشته اين فصل ليگ برتر نشان داده كه تيم خوبي است .   وي ادامه داد:  انشاالله بتوانيم در اين بازي هم پيروز ميدان باشيم و فكر مي كنم در  2 بازي اي كه در تبريز برگزار كرديم هواداران نتوانستند به استاديوم بيايند و دلشان در اين مدت براي تيم تنگ شده و مطمئنم به اندازه اين 2 هفته به استاديوم مي آيند       وي در مورد كادر فني و مدريت باشگاه تصريح كرد :خدا را شكر مي كنم كه الان همه چي به روال خوب پيش مي رود و كادر فني و مدريت باشگاه زحمات زيادي را براي تيم تراكتور سازي تبريز انجام مي دهند و انشاالله كه بتوانيم جواب زحمت هاي كادر فني و مديريت باشگاه را در بازي بدهيم   آلنعمه در پايان خطاب به هواداران اين تيم گفت: انشاالله در بازي پنجشنبه شب به استاديوم بيايند و تيم محبوبشان را تشويق كنند تا ما هم بتوانيم جواب زحمات و تشويق هايشان را بدهيم . شرايط بدني خودم هم روز به روز بهتر از گذشته مي شود و اگر در تركيب اصلي بودم انشاالله بتوانم بازي قابل قبولي را از خودم ارايه دهم


موضوعات مرتبط: <~CategoryName~> (<~BolumCount~>)

برچسب‌ها: <-TagName->


ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه 2 شهریور 1390 | 03:22 | نویسنده : araz | 0باخیش

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
1 | .. | 8 | 9 | 10 | 11 |        


.: Weblog Themes By SlideTheme :.